Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB6018 | HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının, sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersleri öğretim programlarının temel özelliklerini, yapısını, dayandığı kuram ve ilkeleri; sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretimi uygulamalarına ilişkin güncel yaklaşım, tartışma ve bilimsel dayanaklı çözüm önerileri konusunda bilgi ve yaklaşım sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1) Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersi öğretim programını tanır. | 2 | 2) Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersinin yapısını açıklar. | 3 | 3) Güncel yaklaşımların öngördüğü hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersi için etkili öğrenme-öğretme ortamlarının özelliklerini karşılaştırmalı olarak açıklar. | 4 | 4) Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersi için güncel yaklaşımların öngördüğü öğretim, ölçme ve değerlendirme araç ve süreçlerini açılar. | 5 | 5) Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersi kavram öğretimi yaklaşımlarını karşılaştırır. | 6 | 6) Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersi kazanımlarının içerdiği düşünme becerileri öğretimi, ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin araç ve süreçler tasarlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretiminin programının temel özellikleri
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretiminin ürünleri
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretiminin dayandığı kuram ve ilkeler
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretiminde öğrenme stratejileri ve stilleri
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretiminde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikler
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimine ilişkin sorunlar
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 |
Etkin Vatandaşın kavramsal analizi
| | | 2 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yaklaşımları
| | | 3 | Hayat Bilgisi Programının vizyonu, temel yaklaşımı ve programın yapısı
| | | 4 | Sosyal Bilgiler Programının vizyonu, temel yaklaşımı ve programın yapısı
| | | 5 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretiminde doğrudan kazandırılacak beceriler ve bu becerilerin öğretimine yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayalı etkinlikler tasarlama
| | | 6 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretiminde doğrudan kazandırılacak beceriler ve bu becerilerin öğretimine yönelik güncel yaklaşımlarına ilkelerine dayalı öğretim ve ölçme değerlendirme etkinlikleri tasarlama
| | | 7 | Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler dersinde kavram öğretimine ilişkin güncel yaklaşımların öngörülerini kıyaslama
| | | 8 | Ara sınav/Değerlendirme
| | | 9 | Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler dersinde değerler öğretimine ilişkin güncel yaklaşımların öngörülerine dayalı öğretim ve ölçme değerlendirme etkinlik ve araçları üzerinde tartışılması
| | | 10 | Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretiminde beceri öğretimine ilişkin güncel yaklaşımların öngörülerine dayalı öğretim ve ölçme değerlendirme etkinlik ve araçları üzerinde tartışılması
| | | 11 | Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler dersi ile geliştirilmesi hedeflenen düşünme becerilerinin öğretimi ve ölçme değerlendirme etkinlik ve araçları üzerinde tartışılması.
| | | 12 | Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler dersi öğretiminde belirli gün ve haftalardan düşünme ve beceri öğretimi açısından faydalanma yolları üzerinde tartışılması
| | | 13 | Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler dersi öğretiminde güncel yaklaşımların öngördüğü ölçme değerlendirme anlayış ve araçlarının analiz edilerek tartışılması
| | | 14 | Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersi kazanımlarına ilişkin üst düzey düşünme becerileri kapsamında ölçme değerlendirme araçlarının incelenmesi
| | | 15 | Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde karşılaşılan sorunların son 10 yıla dayanan bilimsel yayınlar temelinde değerlendirilmesi.
Yarıyıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. MEB. (2006) İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
2. Safran, M. (2009). Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegema yayıncılık
3. MEB. (2006) İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
4. Öztürk, C. (2009). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
5. Kabapınar, Y. (2013). İlköğretimde Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi Öğretimi. Ankara: Maya Yayıncılık.
6. Erden, M. (1996), Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Yayınları.
7.Tanrıöğen, A. (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Lisans Yayınları.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 5 | 25 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|