Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB6013 | İLKOKULDA FEN EĞİTİMİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Fen öğreniminin doğası ve öğretimini meydana getiren tüm unsurlara ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmalar temelinde bilgi ve beceriler edinmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fen öğrenmenin doğasını izah etmek, bilim adamının profilini çizmek | 2 | Öğretmenler fen öğretimini nasıl sağlar, modern fen eğitimi nasıl yapılmalıdır | 3 | Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Bu konuda çalışan bilim adamlarının görüşleri | 4 | Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Bu konuda çalışan bilim adamlarının görüşleri Bazı fen eğitimi öğretim yöntemlerini öğretmek, öğretmen merkezli olan yöntemleri daha iyi hale getirmek | 5 | Fen ve teknoloji ders kitaplarını seçerken nelere dikkat edilmeli |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriğini fen öğreniminin doğası ve öğretimini meydana getiren tüm unsurlara ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmalar oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fen öğrenmenin doğası | | | 2 | Fen nedir? İlköğretimde fen nerede? | | | 3 | Fenin doğası | | | 4 | Bilim adamlarının tutumları | | | 5 | Bilim nedir? Bilimsel bilginin nitelikleri | | | 6 | Bilimsel süreç becerileri | | | 7 | Bilim ürünleri | | | 8 | Ara sınav (Vize) | | | 9 | Modern fen eğitiminin amacı | | | 10 | Öğretmenlerin fen öğretimi | | | 11 | Çocuklar feni nasıl öğrenirler? | | | 12 | Öğrenme üzerine baskın olan perspektifler nelerdir? | | | 13 | J. Dewey, J. Bruner, J. Piaget, D. Ausubel' in görüşleri | | | 14 | Fen ve Teknoloji ders kitapları nasıl olmalı? | | | 15 | Öğretmen merkezli metodlar kullanmanın en iyi yolu. | | | 16 | Etkili demonstrasyonun ipuçları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|