Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB6013İLKOKULDA FEN EĞİTİMİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Fen öğreniminin doğası ve öğretimini meydana getiren tüm unsurlara ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmalar temelinde bilgi ve beceriler edinmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Fen öğrenmenin doğasını izah etmek, bilim adamının profilini çizmek
2Öğretmenler fen öğretimini nasıl sağlar, modern fen eğitimi nasıl yapılmalıdır
3Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Bu konuda çalışan bilim adamlarının görüşleri
4Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Bu konuda çalışan bilim adamlarının görüşleri Bazı fen eğitimi öğretim yöntemlerini öğretmek, öğretmen merkezli olan yöntemleri daha iyi hale getirmek
5Fen ve teknoloji ders kitaplarını seçerken nelere dikkat edilmeli
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini fen öğreniminin doğası ve öğretimini meydana getiren tüm unsurlara ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmalar oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fen öğrenmenin doğası
2Fen nedir? İlköğretimde fen nerede?
3Fenin doğası
4Bilim adamlarının tutumları
5Bilim nedir? Bilimsel bilginin nitelikleri
6Bilimsel süreç becerileri
7Bilim ürünleri
8Ara sınav (Vize)
9Modern fen eğitiminin amacı
10Öğretmenlerin fen öğretimi
11Çocuklar feni nasıl öğrenirler?
12Öğrenme üzerine baskın olan perspektifler nelerdir?
13J. Dewey, J. Bruner, J. Piaget, D. Ausubel' in görüşleri
14Fen ve Teknoloji ders kitapları nasıl olmalı?
15Öğretmen merkezli metodlar kullanmanın en iyi yolu.
16Etkili demonstrasyonun ipuçları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
Derse Katılım13030
Rapor Hazırlama13030
Rapor Sunma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1555445554454
ÖÇ2454543534455
ÖÇ3533454554455
ÖÇ4444445553344
ÖÇ5554433544455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00