Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB6012İLKOKUMA YAZMA VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALARZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, ilk okuma yazma ve Türkçe öğretimindeki yaklaşımların değerlendirilmesine yönelik bilgilerin kazandırılması ve yeni öğretim uygulamalarının planlanması hedeflenmektedir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İlköğretim programında yer alan öğrenme alanlarının okuma-yazma ve Türkçe öğretimi sürecindeki işlevini bilir.
2İlk okuma yazma ve Türkçe öğretiminde geçmişten günümüze uygulamada olan yöntemleri benzerlik ve farklılıkları açısından karşılaştırabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim kurumlarının amaç ve görevleri, programlar, öğretim programları, eğitim programları, ders programları ve bunların dayandığı temeller ile bu programlar içinde Türkçenin yeri, İlköğretim programındaki öğrenme alanları, Türkiye?de ilk okuma yazma öğretiminin tarihsel gelişimi, İlk okuma yazma öğretiminde geçmişten günümüze uygulamada olan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları,yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları) ve bu yöntemlerle ilgili eleştiriler, 1926-2005 yılları arasındaki Türkçe programlarının tahlili, Ses Temelli Cümle Yöntemi?yle gerçekleştirilen ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi, Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşımı?na göre 1. sınıf okuma yazma becerilerinin kazandırılmasında karşılaşılan güçlükler, Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilk okuma ve yazma öğretimine etkisi, Türkçe kitaplarındaki metinlerde olması gereken özellikler, Yeni okuma yazma öğretimi yaklaşımlarında teknolojinin rolü ve değerlendirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim kurumlarının amaç ve görevleri, programlar, öğretim programları, eğitim programları, ders programları ve bunların dayandığı temeller ile bu programlar içinde Türkçenin yeri
2İlköğretim programındaki öğrenme alanları ve Türkiye?de ilk okuma yazma öğretiminin tarihsel gelişimi
3İlk okuma yazma öğretiminde geçmişten günümüze uygulamada olan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları, yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları) ve bu yöntemlerle ilgili eleştiriler
41926-2005 yılları arasındaki Türkçe programlarının tahlili
5Ses Temelli Cümle Yöntemi?yle gerçekleştirilen ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi
6Ara sınav
7Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşımı?na göre 1. sınıf okuma yazma becerilerinin kazandırılmasında karşılaşılan güçlükler
8Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilk okuma ve yazma öğretimine etkisi
9Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilk okuma ve yazma öğretimine etkisi
10Yeni okuma yazma öğretimi yaklaşımlarında teknolojinin rolü ve değerlendirilmesi
11Günümüzde ana dil öğretiminde uygulanan modern yöntemler ve bu yöntemlerin Türkçeye uygunluğu
12Günümüzde ana dil öğretiminde uygulanan modern yöntemler üzerinde pratik uygulamalar
13İlk okuma yazma ve Türkçe öğretimiyle ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan araştırmaların taranması ve değerlendirilmesi
14Öğrencilerin hazırladığı seminerlerin sunumu ve tartışma
15Genel sınav
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
Derse Katılım13030
Rapor Hazırlama13030
Rapor Sunma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1555544455544
ÖÇ2555554454454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00