Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB6011 | İLKOKULDA HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersle bilim uzmanı adaylarının, sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersleri öğretim programlarının temel özelliklerini, yapı, kuram ve ilkelerini bilmeleri; sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretim programının dayandığı yapılandırmacı yaklaşım ilkelerine dayanan öğretim ve ölçme değerlendirme süreçlerine ilişkin yöntem, model ve araçları özümsemeleri ve bu konuda yeni tasarımlar oluşturmaları amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Talip ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersleri öğretim programlarının temel özelliklerini, yapı, kuram ve ilkelerini açıklar. | 2 | Sosyal bilgiler dersinin disiplinler arası etkileşimi fark eder. | 3 | Sosyal bilgiler dersinin yapısını açıklar. | 4 | Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretim uygulamaları açısından öngörülerinin neler olduğunu açıklar. | 5 | Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi ölçme değerlendirme anlayışı açısından öngörülerinin neler olduğunu açıklar. | 6 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretim programının öngördüğü etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretmen kılavuz kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapılarını eleştirel gözle değerlendirir. | 7 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretim programının öngördüğü etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapılarını eleştirel gözle değerlendirir. | 8 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersinde geliştirilmesi amaçlanan üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin programdaki yaklaşımlar ile ülkemizde var olan durumu öğretmen yapımı sınavlar arasında değerlendirmelerde bulunur. | 9 | Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde yaşanan sorunları, bu konuda gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalarda dayalı olarak değerlendirir | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi öğretim programı
Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım
Yapılandırmacı yaklaşımın sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretimi için öngördüğü öğrenme ve ölçme değerlendirme sürecine ilişkin yöntem, stratejileri ve modeller.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma etkinlikleri, ders içeriğinin tartışılması | | | 2 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretim programı temel özellikleri, yapısı, dayandığı kuram ve ilkeler | | | 3 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretim programı temel özellikleri, yapısı, dayandığı kuram ve ilkeler | | | 4 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi ve disiplinler arası etkileşim | | | 5 | Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğretim uygulamaları açısından öngörüleri | | | 6 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretim programının öngördüğü etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ve sosyal bilgiler- hayat bilgisi dersi öğretmen kılavuz kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapıları | | | 7 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi öğretim programının öngördüğü etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ve sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersi öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapıları
| | | 8 | Vize | | | 9 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersinde geliştirilmesi amaçlanan üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin programdaki yaklaşımlar ile ülkemizde var olan durum
| | | 10 | Sosyal bilgiler ve hayat bilgisi dersinde geliştirilmesi amaçlanan üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin programdaki yaklaşımlar ile ülkemizde var olan durum | | | 11 | Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde yaşanan sorunlar, bu konuda gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalar | | | 12 | Yapılandırmacı yaklaşımın ilkelerine dayalı öğretim ve ölçme değerlendirme süreçlerine ilişkin yöntem, model ve araçlar | | | 13 | Yapılandırmacı yaklaşımın ilkelerine dayalı öğretim ve ölçme değerlendirme süreçlerine ilişkin yöntem, model ve araçlar | | | 14 | Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı yaklaşımın öngördüğü adımlara uygun olarak tasarlanan öğrenciler tarafından tasarlanan öğretim tasarımları/ yöntem- strateji- ölçme değerlendirme önerilerinin sınıf ortamında tartışılması | | | 15 | Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı yaklaşımın öngördüğü adımlara uygun olarak tasarlanan öğrenciler tarafından tasarlanan öğretim tasarımları/ yöntem- strateji- ölçme değerlendirme önerilerinin sınıf ortamında tartışılması | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sosyal Bilgiler Programı, MEB 2004, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ed. Cemil Öztürk, Pegem Yayıncılık.
MEB. (2006) İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
Safran, M. (2009). Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık.
MEB. (2006) İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
Öztürk, C. (2009). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Kabapınar, Y. (2013). İlköğretimde Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi Öğretimi. Ankara: Maya Yayıncılık.
Erden, M. (1996), Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Yayınları.
Tanrıöğen, A. (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Lisans Yayınları.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Takım/Grup Çalışması | 5 | 5 | 25 |
Gözlem | 5 | 5 | 25 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 5 | 25 |
Makale Yazma | 5 | 5 | 25 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Rapor | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|