Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB6009EĞİTİM BİLİMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bilim uzmanı adaylarının, dünyada eğitim düşüncesi ve uygulamalarının tarihi gelişim sürecindeki dönüşüm evrelerini kavrayarak eğitim bilimlerinin gelişimini fark edebilmeleri; dünyadaki gelişim manzarası içinde Türk eğitim düşünce ve uygulamalarının gelişimini ayırt edebilmeleri ve Cumhuriyet dönemi Türk eğitim sisteminin dayandığı tarihsel temellerini açıklayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Bilim Dalı Öğretim Elemanları
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim düşüncesinin tarihi gelişimine ilişkin önemli dönüşüm evrelerini kavrar.
2Eğitimle ilgili uygulamaların tarihsel gelişimini açıklar.
3Eğitim Biliminin gelişimini fark eder
4Türk eğitim düşüncesinin gelişim evrelerini ve uygulamalarını ayırt eder.
5Cumhuriyet dönemi Türk eğitim sisteminin dayandığı tarihsel temelleri açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim düşüncesinin tarihi gelişimi Eğitim uygulamalarının tarihi gelişimi Türk eğitim düşüncesinin gelişim evreleri Cumhuriyet dönemi Türk eğitim sisteminin dayandığı tarihsel temeller
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Ders Tanıtımı, Beklentiler, Kaynaklar, Ödevler
2First and education in ancient times (in the Indian education-training-education in Chinese in Egypt)
3Yunanlılarda eğitim (Sparta’da Eğitim Ve Atina’da Eğitim)
4Yunanlılarda eğitim (Sokrat- Platon- Aristo)
5Orta Çağda Eğitim (Avrupa)
6Orta Çağda Eğitim (Asya- Farabi- İbn-i Sina)
7Rönesans ve Aydınlanma Döneminde Eğitim (Hümanizm ve Eğitim_ Monteigne- Reform Dönemi ve Eğitim)
8Rönesans ve Aydınlanma Döneminde Eğitim (Karşıt Reform Hareketi ve Eğitim- Metot Çağı ve Eğitim (Wolfgang Ratke- Comenius- John Locke)
9Aydınlanma Dönemi ve Eğitimi (Jean Jacques Rousseau)
10Aydınlanma Dönemi ve Eğitimi (John Dewey)
11Ara sınav
12Türklerde eğitimin tarihsel temelleri- İlk Türk Toplumlarında Eğitim
13Müslüman Türk Toplumlarında Eğitim- Balasagunlu Yusuf- Kaşgarlı Mahmut
14Türkiye Cumhuriyeti’nde Eğitim
15Günümüzde Eğitim
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cubberley, E. P. (1920). The History of Education: Educational Practice and Progress Considered as a Phase of the Development and Spread of Western Civilization. Palmer, Joy A. et al. Eds (2001). Fifty Major Thinkers on Education: From Confucius to Dewey. Anderson, R. D (2004). European Universities from the Enlightenment to 1914 (Oxford University Press.) Begley, R. B. and Joseph W. K.(2005). Medieval Education. Butts, R. F. (1955). A Cultural History of Western Education: Its Social and Intellectual Foundations. Cook, T. G. (1974). The History of Education in Europe. Akyüz, Y. (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi. Kansu, N. A. (2014). Türkiye Tarihi. İstanbul: Maya Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12525
Final Sınavı12525
Tartışma5525
Makale Yazma12525
Makale Kritik Etme102,525
Rapor12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1555555555555
ÖÇ2555555555555
ÖÇ3555555555555
ÖÇ4555555555555
ÖÇ5555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00