Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB6009 | EĞİTİM BİLİMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı bilim uzmanı adaylarının, dünyada eğitim düşüncesi ve uygulamalarının tarihi gelişim sürecindeki dönüşüm evrelerini kavrayarak eğitim bilimlerinin gelişimini fark edebilmeleri; dünyadaki gelişim manzarası içinde Türk eğitim düşünce ve uygulamalarının gelişimini ayırt edebilmeleri ve Cumhuriyet dönemi Türk eğitim sisteminin dayandığı tarihsel temellerini açıklayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Bilim Dalı Öğretim Elemanları |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim düşüncesinin tarihi gelişimine ilişkin önemli dönüşüm evrelerini kavrar. | 2 | Eğitimle ilgili uygulamaların tarihsel gelişimini açıklar. | 3 | Eğitim Biliminin gelişimini fark eder | 4 | Türk eğitim düşüncesinin gelişim evrelerini ve uygulamalarını ayırt eder. | 5 | Cumhuriyet dönemi Türk eğitim sisteminin dayandığı tarihsel temelleri açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim düşüncesinin tarihi gelişimi
Eğitim uygulamalarının tarihi gelişimi
Türk eğitim düşüncesinin gelişim evreleri
Cumhuriyet dönemi Türk eğitim sisteminin dayandığı tarihsel temeller
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Ders Tanıtımı, Beklentiler, Kaynaklar, Ödevler | | | 2 | First and education in ancient times (in the Indian education-training-education in Chinese in Egypt) | | | 3 | Yunanlılarda eğitim (Sparta’da Eğitim Ve Atina’da Eğitim) | | | 4 | Yunanlılarda eğitim (Sokrat- Platon- Aristo) | | | 5 | Orta Çağda Eğitim (Avrupa) | | | 6 | Orta Çağda Eğitim (Asya- Farabi- İbn-i Sina) | | | 7 | Rönesans ve Aydınlanma Döneminde Eğitim (Hümanizm ve Eğitim_ Monteigne- Reform Dönemi ve Eğitim) | | | 8 | Rönesans ve Aydınlanma Döneminde Eğitim (Karşıt Reform Hareketi ve Eğitim- Metot Çağı ve Eğitim (Wolfgang Ratke- Comenius- John Locke) | | | 9 | Aydınlanma Dönemi ve Eğitimi (Jean Jacques Rousseau) | | | 10 | Aydınlanma Dönemi ve Eğitimi (John Dewey) | | | 11 | Ara sınav | | | 12 | Türklerde eğitimin tarihsel temelleri- İlk Türk Toplumlarında Eğitim | | | 13 | Müslüman Türk Toplumlarında Eğitim- Balasagunlu Yusuf- Kaşgarlı Mahmut | | | 14 | Türkiye Cumhuriyeti’nde Eğitim | | | 15 | Günümüzde Eğitim | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cubberley, E. P. (1920). The History of Education: Educational Practice and Progress Considered as a Phase of the Development and Spread of Western Civilization.
Palmer, Joy A. et al. Eds (2001). Fifty Major Thinkers on Education: From Confucius to Dewey.
Anderson, R. D (2004). European Universities from the Enlightenment to 1914 (Oxford University Press.)
Begley, R. B. and Joseph W. K.(2005). Medieval Education.
Butts, R. F. (1955). A Cultural History of Western Education: Its Social and Intellectual Foundations.
Cook, T. G. (1974). The History of Education in Europe.
Akyüz, Y. (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi.
Kansu, N. A. (2014). Türkiye Tarihi. İstanbul: Maya Yayıncılık.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Makale Yazma | 1 | 25 | 25 |
Makale Kritik Etme | 10 | 2,5 | 25 |
Rapor | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|