Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB6008 | PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının program geliştirme kavram ve ilkelerine ilişkin kavramsal bilgi düzeyine sahip olma; program geliştirme sürecine dönük model ve kuramlara hakim olmaları; inceledikleri programları çeşitli açılardan (felsefi, psikolojik ve sosyal) analiz edip öğrendikleri bilgileri ilkokul düzeyinde bir program geliştirme ve değerlendirme sürecinde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Seher BAYAT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Program geliştirme kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 | Program geliştirme model ve kuramlarını açıklar. | 3 | Yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz eder. | 4 | Program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Program geliştirme kavram ve ilkeleri
Program geliştirme model ve kuramlar
Programın felsefi, psikolojik ve sosyal temelleri
Program geliştirme ve değerlendirme süreç bilgileri.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar | | | 2 | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel | | | 3 | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Psikolojik, Toplumsal | | | 4 | Program Tasarımı Yaklaşımları | | | 5 | Eğitimde Program Geliştirme Modelleri | | | 6 | Program Geliştirmenin Planlanması | | | 7 | Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik | | | 8 | Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik | | | 9 | Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları | | | 10 | Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları | | | 11 | Programların Denenmesi | | | 12 | Programın Değerlendirilmesi | | | 13 | Programa Süreklilik Kazandırılması | | | 14 | Program Geliştirmede Yeni Yönelimler | | | 15 | Genel Sınava Hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9.
Dewey, J. (1963). Experience & education. New York: Macmillan.
Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press.
Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company.
Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Deney | 1 | 25 | 25 |
Gözlem | 5 | 5 | 25 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 5 | 25 |
Makale Yazma | 1 | 25 | 25 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Rapor | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|