Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB6008PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının program geliştirme kavram ve ilkelerine ilişkin kavramsal bilgi düzeyine sahip olma; program geliştirme sürecine dönük model ve kuramlara hakim olmaları; inceledikleri programları çeşitli açılardan (felsefi, psikolojik ve sosyal) analiz edip öğrendikleri bilgileri ilkokul düzeyinde bir program geliştirme ve değerlendirme sürecinde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Seher BAYAT
Öğrenme Çıktıları
1Program geliştirme kavram ve ilkelerini açıklar.
2Program geliştirme model ve kuramlarını açıklar.
3Yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz eder.
4Program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Program geliştirme kavram ve ilkeleri Program geliştirme model ve kuramlar Programın felsefi, psikolojik ve sosyal temelleri Program geliştirme ve değerlendirme süreç bilgileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar
2Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel
3Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Psikolojik, Toplumsal
4Program Tasarımı Yaklaşımları
5Eğitimde Program Geliştirme Modelleri
6Program Geliştirmenin Planlanması
7Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik
8Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik
9Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları
10Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları
11Programların Denenmesi
12Programın Değerlendirilmesi
13Programa Süreklilik Kazandırılması
14Program Geliştirmede Yeni Yönelimler
15Genel Sınava Hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9. Dewey, J. (1963). Experience & education. New York: Macmillan. Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press. Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company. Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Deney12525
Gözlem5525
Örnek Vaka İncelemesi5525
Makale Yazma12525
Makale Kritik Etme5525
Rapor12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1555555555555
ÖÇ2555555555555
ÖÇ3555555555555
ÖÇ4555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00