Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB6000BEĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının eğitim araştırmalarının temelleri, türleri, desenlenmesi ve uygulanmasına ilişkin temel becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Talip ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Çeşitli araçları kullanarak alanyazın taraması yapar.
2Alanyazın taraması için gerekli kaynakları belirler.
3Alanyazın taraması için gerekli kaynaklara ulaşır.
4Bilimsel araştırmaları analiz eder.
5Nicel ve nitel araştırmalar arasındaki farklılıkları açıklar.
6Araştırma amacına uygun olan yöntemi seçer.
7Araştırma konusunu seçer ve ifade eder.
8Araştırma için uygun örneklemi belirler.
9Araştırması için geçerlik, güvenirlik ve etiği göz önünde bulundurarak veri toplama aracını tasarlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Alanyazın tarama Araştırma türleri Araştırma deseni oluşturma Temel istatistiksel analizler Araştırma önerisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Ders Tanıtımı, Beklentiler, Kaynaklar, Ödevler
2Eğitim Araştırmalarına Giriş: Temel Kavramlar ve İlkeler
3Araştırma alan yazınını taraması Araştırmada alan yazınında ihtiyacı olan kaynakları belirleme Araştırma alan yazınında ihtiyacı olan kaynaklara ulaşma
4Araştırma makalelerini analiz etme ölçütleri, Araştırma makalesine ilişkin analiz sonuçlarını raporlama
5Nitel ve nicel araştırma yöntemleri felsefi kökler, yaklaşım ve özellikler
6Ara Sınav
7Nitel ve nicel araştırma yöntemleri – İlgili örnek araştırmalar
8Araştırma konusu belirleme, sınırlama - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem)
9Araştırma evreni ve örneklemi belirlemenin bilimsel dayanakları (Nitel ve nicel yöntem)
10Araştırmada geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık ve etik - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem)
11Eğitim araştırmalarında kullanılana veri toplama araçları, geliştirilme adımları, sahip olması gereken özellikler- ilgili örnek araştırma araçları (Nitel ve nicel yöntem)
12 Deneysel, ilişkisel ve betimsel araştırmalar arasındaki farklar - ilgili örnek araştırma araçları (Nitel ve nicel yöntem)
13Eğitim araştırmalarında kullanılan temel istatistikler ve uygulamalar - ilgili örnek araştırma araçları (Nicel yöntem)
14Bir araştırma deseni tasarlama
15Tasarladığı bir araştırma desenini uygulama
16Araştırmasını bilimsel araştırma gereklerine uygun olarak raporlama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Gay, L. R. & Airasian, P. (2003). Educational Research: Competencies for Analysis and Applications. New jersey: Merrill Prentice Hall. • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik155
Makale Yazma155
Makale Kritik Etme5525
Bireysel Çalışma5210
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma10110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10110
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)147
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1445545444545
ÖÇ2344554453444
ÖÇ3453444445433
ÖÇ4434344554333
ÖÇ5333444555543
ÖÇ6345545554545
ÖÇ7434545455444
ÖÇ8444334435553
ÖÇ9434453333455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00