Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TBK604/17541ENZİMLERE GİRİŞZorunlu127
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı enzimlerin tanımı, yapısı, fonksiyonları, enzimatik reaksiyonlara etki eden faktörler, tek ve çok substralı enzimatik reaksiyonların kinetik incelenmesi, allosterik enzimler, enzim inhibisyonu, enzimlerin normal ve patolojik şartlardaki öneminin öğretilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ahmet Bayrak
Öğrenme Çıktıları
1 Enzimle katalizlenen bir tepkimenin kinetik mekanizmasını tanımlar.
2Kinetik sabitlerini hesaplayabilir.
3Enzimin davranış modelini hız eşitliğini tanımlar.
4Deneysel bulgulardan enzimin davranışına uygun modeli geliştirebilir.
5Bilgilerini bilimsel araştırmalarında kullanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Enzimlerin yapısı ve özellikleri, enzimatik bir tepkimenin kinetik mekanizmasını, kinetik davranış modellerini öğrenir ve enzim kinetik parametrelerini hesaplar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Enzimlerin yapısı ve özellikleri2
2Enzimlerin Sınıflandırılması2
3Enzim Aktivitesi ve Tayini2
4Enzimatik tepkime hızını etkileyen faktörler-I: enzim, substrat derişimleri, ortam sıcaklık ve pH?sı2
5Hızlı dengelenme ve yatışkın durum yaklaşımları2
6Michaelis-Menten ve Lineweaver-Burk grafikleri
7Enzimatik tepkime hızını etkileyen faktörler-II: tersinir, tersinmez inhibitörler, aktivatörler2
8Exam1
9İnhibitör kinetiği I, Kompetitif inhibisyon2
10İnhibitör kinetiği I, Nonkompetitif inhibisyon2
11İnhibitör kinetiği I, Unkompetitif inhibisyon2
12Tersinmez inhibisyonlar2
13 Allosterik enzimler 2
14Allosterik enzimler ve metabolik regülasyon
15Klinik tanıda enzimler 2
16Dönem Sonu Sınavı1
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Champe PC, Harvey RA, Ferrier DR. Lippincott’s Biyokimya. (Ulukaya E), 2007, Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara. Nelson DL, Cox MM. Lehninger Biyokimyanın İlkeleri. (Kılıç N), 2004, Palme Yayıncılık, Ankara. Murray RK, Granner DK, Mayes PA, Rodwell VW. Harper Biyokimya (Dikmen N, Özgünen T), 2004, Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik16232
Laboratuvar16232
Problem Çözümü10110
Takım/Grup Çalışması515
Deney15230
Seminer2510
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma20240
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)219
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15555211255535
ÖÇ2 22221 1 13 5
ÖÇ31455321253515
ÖÇ43545431253555
ÖÇ51535555255545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00