|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | STVY509 | FİLM VE YENİ MEDYA (Z) | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Yeni iletişim teknolojileri paralelinde yakınsama olgusu ile açıklanan yeni medya alanındaki gelişmeler, gerek sinema gerekse televizyonun geleneksel üretim ve tüketim süreçlerinde önemli değişiklikler sonuçlamıştır. Yeni medyanın sinema ve televizyona vaat ettiği yeni mecra ve bu mecranın kendine özgü nitelikleri sanat ve felsefe boyutları ile ders kapsamında irdelenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Assoc. Prof. Dr. Mehmet YILMAZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | İletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayacak ve kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak değişen süreci değerlendirebilecektir. | 2 | İletişim sürecinin nasıl gerçekleşeceğini modeller vasıtasıyla öğrenecektir | 3 | Yeni medyayı tanımlayabilecek ve yeni medya kullanımları üzerine projeler üretebilecektir | 4 | Yeni medya metinlerini okuyabilme becerisini kazanmak. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İletişim Sanatları öğrencilerinin iletişim konusunda kuramsal bilgilerle öğretimi amaçlanmaktadır.
İletişim sürecinin değişmez parçası olan iletişim araçlarının hem tarihsel hem de teknolojik
gelişimleriyle öğrencilere aktarılması sonucunda öğrencilere farklı bakış açıları kazandırmak amaçlanmaktadır.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş: Dersin içeriği ve kapsamı | | | 2 | İletişim Olgusu ve Süreci | | | 3 | Model ve Kuram Kavramları ve Farklılığı | | | 4 | Enformasyon Kuramı | | | 5 | Etkileşim Kuramı | | | 6 | Teknolojik Belirlenimcilik Kuramı | | | 7 | Medya ve demokrasi: özgürlük, eşitlik, düzen ve enformasyon özgürlüğü ve yeni medya | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yeni İletişim Ortamları | | | 10 | Yeni İletişim Ortamları Bileşenleri | | | 11 | Yeni medya ortamında film | | | 12 | Yeni iletişim Ortamı Türleri | | | 13 | Yeni medya ve temsil | | | 14 | Öğrenci sunumları | | | 15 | Öğrenci sunumları | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Bek, Mine Gencel, “Devlet, Piyasa ve Demokratik Bir İletişim Düzeni: Türkiye’de Medyanın Son On Yılı”, İletişim, 2000/8
Bek, Mine Gencel, Avrupa Birliği ve Türkiye’de İletişim Politikaları, Ümit, Ankara, 2003
Çaplı, Bülent, Televizyon ve Siyasal Sistem, İmge, Ankara, 2001
Topuz, Hıfzı, ve d., Basında Tekelleşme, Tuses ve İlad Yayını, İstanbul 1989
Fiske, John, Television Culture, Routledge, London, 1987
Vural, Sacide, Kitle İletişiminde Denetim Stratejileri, Özışık Matbaası, Ankara, 1994
ÖNÜR, N., (2001); Küreselleşen Dünyada İletişim ve Toplum, Alp Yayınevi, Ankara.
STANLEY J.BARAN, DENNİS K.DAVİS. (2008) Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future
Lazar, Judith. İletişim Bilimi, İstanbul: Vadi Yayınları, 2001.
Mutlu, Erol. Kitle İletişim Kuramları, İstanbul: Ütopya Yayınevi, 2003.
Alemdar, K. and Erdoğan, İ. Popüler Kültür ve İletişim. Ankara: Erk Yayınları, 2005.
Atabek, Ümit. İletişim ve Teknoloji Yeni Olanaklar – Yeni Sorunlar. Ankara: Seçkin Yayınları, 2001.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Proje Hazırlama | 2 | 35 | 70 | Proje Sunma | 2 | 5 | 10 | Makale Yazma | 1 | 35 | 35 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | | | | | | 5 | | | ÖÇ2 | | 3 | | | 3 | | | 2 | | ÖÇ3 | | | 4 | | | 4 | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | | | | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|