Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
STVY509FİLM VE YENİ MEDYA (Z)Zorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yeni iletişim teknolojileri paralelinde yakınsama olgusu ile açıklanan yeni medya alanındaki gelişmeler, gerek sinema gerekse televizyonun geleneksel üretim ve tüketim süreçlerinde önemli değişiklikler sonuçlamıştır. Yeni medyanın sinema ve televizyona vaat ettiği yeni mecra ve bu mecranın kendine özgü nitelikleri sanat ve felsefe boyutları ile ders kapsamında irdelenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assoc. Prof. Dr. Mehmet YILMAZ
Öğrenme Çıktıları
1İletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayacak ve kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak değişen süreci değerlendirebilecektir.
2İletişim sürecinin nasıl gerçekleşeceğini modeller vasıtasıyla öğrenecektir
3Yeni medyayı tanımlayabilecek ve yeni medya kullanımları üzerine projeler üretebilecektir
4Yeni medya metinlerini okuyabilme becerisini kazanmak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İletişim Sanatları öğrencilerinin iletişim konusunda kuramsal bilgilerle öğretimi amaçlanmaktadır. İletişim sürecinin değişmez parçası olan iletişim araçlarının hem tarihsel hem de teknolojik gelişimleriyle öğrencilere aktarılması sonucunda öğrencilere farklı bakış açıları kazandırmak amaçlanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Dersin içeriği ve kapsamı
2İletişim Olgusu ve Süreci
3Model ve Kuram Kavramları ve Farklılığı
4Enformasyon Kuramı
5Etkileşim Kuramı
6Teknolojik Belirlenimcilik Kuramı
7Medya ve demokrasi: özgürlük, eşitlik, düzen ve enformasyon özgürlüğü ve yeni medya
8Ara sınav
9Yeni İletişim Ortamları
10Yeni İletişim Ortamları Bileşenleri
11Yeni medya ortamında film
12Yeni iletişim Ortamı Türleri
13Yeni medya ve temsil
14Öğrenci sunumları
15Öğrenci sunumları
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bek, Mine Gencel, “Devlet, Piyasa ve Demokratik Bir İletişim Düzeni: Türkiye’de Medyanın Son On Yılı”, İletişim, 2000/8 Bek, Mine Gencel, Avrupa Birliği ve Türkiye’de İletişim Politikaları, Ümit, Ankara, 2003 Çaplı, Bülent, Televizyon ve Siyasal Sistem, İmge, Ankara, 2001 Topuz, Hıfzı, ve d., Basında Tekelleşme, Tuses ve İlad Yayını, İstanbul 1989 Fiske, John, Television Culture, Routledge, London, 1987 Vural, Sacide, Kitle İletişiminde Denetim Stratejileri, Özışık Matbaası, Ankara, 1994 ÖNÜR, N., (2001); Küreselleşen Dünyada İletişim ve Toplum, Alp Yayınevi, Ankara. STANLEY J.BARAN, DENNİS K.DAVİS. (2008) Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future Lazar, Judith. İletişim Bilimi, İstanbul: Vadi Yayınları, 2001. Mutlu, Erol. Kitle İletişim Kuramları, İstanbul: Ütopya Yayınevi, 2003. Alemdar, K. and Erdoğan, İ. Popüler Kültür ve İletişim. Ankara: Erk Yayınları, 2005. Atabek, Ümit. İletişim ve Teknoloji Yeni Olanaklar – Yeni Sorunlar. Ankara: Seçkin Yayınları, 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Proje Hazırlama23570
Proje Sunma2510
Makale Yazma13535
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)154
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ14     5  
ÖÇ2 3  3  2 
ÖÇ3  4  4   
ÖÇ4   5    5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00