Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
STVY511SİNEMA VE TELEVİZYONDA METİNLERARASILIKZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında özellikle postmodern öğretinin okuma yöntemi olarak kabul edilen metinlerarasılık kavramı incelenerek sanatın farklı alanlarında gerçekleşen metinlerarasılık kavramının sinema alanına yansımaları ele alınacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Modernizm ve postmodernizme ilişkin teorik arkaplana sahip olur.
2Modern ve postmodern durumda kültür kavramını tartışabilir.
3Kuramların modernite ve postmodernite ile ilişkisini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders kapsamında modernite ve postmodernite anlatılacaktır. Modernizm ve postmodernizm düşüncesi çerçevesinde oluşan kuramlar tartışılacaktır. Bu kuramların sanat ve kültür alanındaki yansımaları irdelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Modern, Modernite ve Modernizm kavramları ne demektir? Modern Düşüncenin Gelişimi.
2Modernliğin Üç Dönemi. Aydınlanmacı Akıl.
3Modernliğin Bunalımı, Dönüşümü ve Eleştirisi
4Kavram olarak postmodernizm.
5Modernizm ve postmodernizmin karşılaştırılması
6Postmodernizmin Özellikleri, Postmodern Düşüncenin Felsefi Temelleri ve Başlıca Postmodern Düşünürler
7Postmodernizm ve Sinema-TV
8Ara sınav
9Postmodern anlatı teknikleri 1: ironi, oyunculuk, kara mizah-örnek inceleme
10Postmodern anlatı teknikleri 2: Teknokültür ve üstgerçeklik-örnek inceleme
11Postmodern anlatı teknikleri 3: Teknokültür ve üstgerçeklik-örnek inceleme
12Postmodern anlatı teknikleri 4: Metinlerarasılık- örnek inceleme
13Postmodernizmin Değerlendirilmesi ve Eleştirisi
14Sunumlar
15Sunumlar
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
HARVEY, David, “Postmodernliğin Durumu”, Metis Yayıncılık, İstanbul, 2003. MORAN, Berna, "Edebiyat Kuramları ve Eleştiri" Cem Yay., s.71, İstanbul, 1993. AKTULUM, Kubilay, "Metinlerarasılık, Çokseslilik, Söylelimcilik", Edebiyat ve Eleştiri, S:36 (1998), s.47-56. CONNOR, Steven, Postmodernist Kültür, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2005. DOLTAŞ, Dilek, Postmodernizm ve Eleştirisi, İnkılap Yayınları, İstanbul 2003.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Proje Hazırlama13030
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma23060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ14        
ÖÇ2 2       
ÖÇ3  4      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00