Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | STVY511 | SİNEMA VE TELEVİZYONDA METİNLERARASILIK | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında özellikle postmodern öğretinin okuma yöntemi olarak kabul edilen metinlerarasılık kavramı incelenerek sanatın farklı alanlarında gerçekleşen metinlerarasılık kavramının sinema alanına yansımaları ele alınacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Modernizm ve postmodernizme ilişkin teorik arkaplana sahip olur. | 2 | Modern ve postmodern durumda kültür kavramını tartışabilir. | 3 | Kuramların modernite ve postmodernite ile ilişkisini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında modernite ve postmodernite anlatılacaktır. Modernizm ve postmodernizm düşüncesi çerçevesinde oluşan kuramlar tartışılacaktır. Bu kuramların sanat ve kültür alanındaki yansımaları irdelenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Modern, Modernite ve Modernizm kavramları ne demektir? Modern Düşüncenin Gelişimi. | | | 2 | Modernliğin Üç Dönemi. Aydınlanmacı Akıl. | | | 3 | Modernliğin Bunalımı, Dönüşümü ve Eleştirisi | | | 4 | Kavram olarak postmodernizm. | | | 5 | Modernizm ve postmodernizmin karşılaştırılması | | | 6 | Postmodernizmin Özellikleri, Postmodern Düşüncenin Felsefi Temelleri ve Başlıca Postmodern Düşünürler | | | 7 | Postmodernizm ve Sinema-TV | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Postmodern anlatı teknikleri 1: ironi, oyunculuk, kara mizah-örnek inceleme | | | 10 | Postmodern anlatı teknikleri 2: Teknokültür ve üstgerçeklik-örnek inceleme | | | 11 | Postmodern anlatı teknikleri 3: Teknokültür ve üstgerçeklik-örnek inceleme | | | 12 | Postmodern anlatı teknikleri 4: Metinlerarasılık- örnek inceleme | | | 13 | Postmodernizmin Değerlendirilmesi ve Eleştirisi | | | 14 | Sunumlar | | | 15 | Sunumlar | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
HARVEY, David, “Postmodernliğin Durumu”, Metis Yayıncılık, İstanbul, 2003.
MORAN, Berna, "Edebiyat Kuramları ve Eleştiri" Cem Yay., s.71, İstanbul, 1993.
AKTULUM, Kubilay, "Metinlerarasılık, Çokseslilik, Söylelimcilik", Edebiyat ve Eleştiri, S:36 (1998), s.47-56.
CONNOR, Steven, Postmodernist Kültür, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2005.
DOLTAŞ, Dilek, Postmodernizm ve Eleştirisi, İnkılap Yayınları, İstanbul 2003.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 30 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|