Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
STVY501MEDYA-İLETİŞİM TEORİ VE İNCELEMELERİ (Z)Zorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Ders kapsamında iletişim interdisiplinine ilişkin kavramların anlaşılmasını sağlamak ve iletişim olgusuna ilişkin bütüncül bir perspektif çizmek, iletişim teori ve modelleri konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olmak ve edinilen teorik bilgiler ışığında medyayı ve medya metinlerini eleştirel bakış açısı ile irdelemek hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assoc. Prof. Dr. Mehmet YILMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Medyanın etkisinin bilincine varmak.
2Medyanın politik, kültür ve ekonomik alanda önemi hakkında bilgi sahibi olmak.
3Kitle iletişim sistemlerinde yeni gelişmeleri açıklayabilmek.
4Çeşitli kuramlara göre medya metinlerini okuyabilme becerisini kazanmak.
5Küresel dünyanın ekonomik ilişkilerinin sürdürülmesinde çoklu iletişim ortamlarının önemini anlamak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İletişimin temel değerleri, medya ve demokrasi, liberalizm, deregülasyon, medya politikaları, Küreselleşme sürecinde ve Medya, Eleştirel kuram ve temsilcileri, Medya kültürü, medya metinleri analizi örnekleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Küreselleşen dünyada medyanın ve iletişimin artan önemi: Küresel medya, küresel politikalar
220.yüzyıldan günümüze değişen toplumsal dinamikler ve toplumsal çelişki, çatışma ve çıkar ilişkilerini barındıran medya kültürü
3Medya yapı ve uygulamalarına ilişkin normatif kuramlar ve tartışmaları, Eleştirel teori ve temsilcileri
4Medya, kültür eleştirileri ve değişen sosyal dünya kitle toplumu, kitle kültürü
5Kültürel emperyalizm ve medya
6Medya mülkiyeti, medyanın kontrolü, politik güç ve medya üzerinde politik etkiler
7Medya ve demokrasi: özgürlük, eşitlik, düzen ve enformasyon özgürlüğü gibi iletişimin temel değerleri
8Ara sınav
9Sivil toplum hareketleri ve medyanın önemi
10Dünya iletişim yapıları, Liberalizm, Neoliberalizm, sosyal hareketler ve değişen medya temsilleri
11Küresel sorunlar, siyaset, medya imajları ve gerçeğin toplumsal inşaası
12Medya içeriklerinde bölümlenme: toplumsal cinsiyet, ırk ve çeşitli mikro milliyetçilik örnekleri
13Toplumsal ayrımların temsili ve küresel politikalarda temsilinin önemi
14Kitle iletişiminde tekeller ve Türkiye’de yayıncılık yasası
15Türkiye ve Avrupa Birliği iletişim politikaları, Avrupa Birliği entegrasyon sürecinde iletişim politikalarındaki değişimler
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bek, Mine Gencel, “Devlet, Piyasa ve Demokratik Bir İletişim Düzeni: Türkiye’de Medyanın Son On Yılı”, İletişim, 2000/8 Bek, Mine Gencel, Avrupa Birliği ve Türkiye’de İletişim Politikaları, Ümit, Ankara, 2003 Çaplı, Bülent, Televizyon ve Siyasal Sistem, İmge, Ankara, 2001 Topuz, Hıfzı, ve d., Basında Tekelleşme, Tuses ve İlad Yayını, İstanbul 1989 Fiske, John, Television Culture, Routledge, London, 1987 Vural, Sacide, Kitle İletişiminde Denetim Stratejileri, Özışık Matbaası, Ankara, 1994 ÖNÜR, N., (2001); Küreselleşen Dünyada İletişim ve Toplum, Alp Yayınevi, Ankara. STANLEY J.BARAN, DENNİS K.DAVİS. (2008) Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Proje Hazırlama23570
Proje Sunma2510
Makale Yazma13535
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)154
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ15    4   
ÖÇ2 4    3  
ÖÇ3  4     3
ÖÇ4   4   4 
ÖÇ5    3    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00