Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | STVY522 | MEDYA VE MİTLER | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Mitler, kurgusal ve fantastik varlık ve olayları içeren geleneksel anlatılar olarak sinemayı besleyen değerli bir kaynak olarak kabul edilmektedir. Mitlerin yapısal ve psikolojik işleyişlerini açıklayan teorilerden hareketle sinemayı modern mitoloji olarak değerlendirmek ve öğrencilerin akademik nosyonları ile ürettikleri gelecek yapıtlarında mit dünyasından yararlanmaları konusunda bilişsel bir farkındalık oluşturmak dersin temel hedefidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Filmlerdeki mitolojik imge ve temaları tespit edebilecektir. | 2 | Filmlerdeki mitolojik imge ve temaları yorumlayabilecektir. | 3 | Filmlerdeki mitolojik yapıyı tespit edebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Mitolojinin kavramsal boyutu, sanat eserlerinde mitoloji ile ilgili konular ve mitolojik kahramanlar, nesneler.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mit, mitos, mitoloji kavramları bağlamında mitoloji ve anlam ilişkisi | | | 2 | Mitoloji ve kutsallık; Mitoloji, toplumsal yaşam ve örgütlenme | | | 3 | Yunan mitolojisine giriş: Olimpos Panteonu, yaradılış mitosları ve evren | | | 4 | Yunan mitolojisinin önemli figürleri - 1 | | | 5 | Yunan mitolojisinin önemli figürleri - 2 | | | 6 | Yunan mitolojisinde önemli mitlerin aktarımı | | | 7 | Yunan mitolojisinde önemli mitlerin aktarımı | | | 8 | Vize | | | 9 | Yunan mitolojisinin başlıca kaynakları: İlyada ve Odyssei | | | 10 | Diğer kavramlar: Doğum, yeniden doğum ve metamorfoz (İncil mitolojisi) | | | 11 | Mitolojik bağlamda örnek kadın ve erkek temsilleri | | | 12 | Kahramanın arayış macerası, sihirli yaratıklar & nesneler, ödüller & cezalar ve eve dönüş (Propp) | | | 13 | Mitik arketipler (Jung) | | | 14 | Öğrenci sunumları | | | 15 | Öğrenci sunumları | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Strauss, C. L., Mit ve Anlam, Yeni Yayınları, İstanbul, 1994 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 30 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|