Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
STVY516YENİ MEDYA İNCELEMELERİZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste sosyal medya aracılığıyla ortaya çıkan dolayımlı etkileşimle bağlantılı uygulamalar, etkileşim ortamları ve sorular ele alınacaktır. Ders çerçevesinde ele alınacak sosyal medya platformlarına örnek olarak sosyal medya uygulamaları, cep telefonları, tabletler, elektronik kitaplar, yeni TV biçimleri, diğer dolayımlı uygulamalar (oyunlar, dijital arşivler, sosyal değişim ve bilgi ve iletişim teknoojileri vb. gibi) verilebilir. Ders kapsamında incelenecek konular içerisinde politik katılım, ilişkilendirme, kimlik sorunları, mahremiyet, haber toplama yer almaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kütüphane kullanımı, internet kullanımı gibi bilgi toplama yollarını uygulamalı olarak öğrenecektir.
2İletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayacak ve kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak değişen süreci değerlendirebilecektir.
3İletişim sürecinin nasıl gerçekleşeceğini modeller vasıtasıyla öğrenecektir
4Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçaları birleştirerek değerlendirme yapabilecektir
5Yeni medyayı tanımlayabilecek ve yeni medya kullanımları üzerine projeler üretebilecektir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İletişim Sanatları öğrencilerinin iletişim konusunda kuramsal bilgilerle öğretimi amaçlanmaktadır. İletişim sürecinin değişmez parçası olan iletişim araçlarının hem tarihsel hem de teknolojik gelişimleriyle öğrencilere aktarılması sonucunda öğrencilere farklı bakış açıları kazandırmak amaçlanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Dersin içeriği ve kapsamı
2İletişim Olgusu ve Süreci
3Model ve Kuram Kavramları ve Farklılığı
4Enformasyon Kuramı
5Etkileşim Kuramı
6Teknolojik Belirlenimcilik Kuramı
7Medya Kavramı
8Ara sınav
9Yeni İletişim Ortamları
10Yeni İletişim Ortamları Bileşenleri
11Yeni İletişim Ortamları Bileşenleri
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
15Değerlendirme
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Notları Lazar, Judith. İletişim Bilimi, İstanbul: Vadi Yayınları, 2001. Mutlu, Erol. Kitle İletişim Kuramları, İstanbul: Ütopya Yayınevi, 2003. Alemdar, K. and Erdoğan, İ. Popüler Kültür ve İletişim. Ankara: Erk Yayınları, 2005. Atabek, Ümit. İletişim ve Teknoloji Yeni Olanaklar – Yeni Sorunlar. Ankara: Seçkin Yayınları, 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Proje Hazırlama23060
Proje Sunma224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)148
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ14        
ÖÇ2 5       
ÖÇ3  3      
ÖÇ4   2     
ÖÇ5    1    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00