Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FYE620-14 | TEKNOLOJİ VE İNOVASYON'UN STRATEJİK YÖNETİMİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin, teknoloji ve inovasyon yöntemiyle ilgili temel kavramları öğrenmesi, Sektör analizi yapmaları ve firma stratejisi geliştirebilmeleri, Ar-Ge projelerinin değerlendirilmesi ve seçiminin yapılabilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yeter DEMİR USLU; Yrd. Doç. Dr. Cemile BAHTİYAR KARADENİZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Teknoloji ve İnovasyon ilgili temel kavramları tanımlayabilme ve yorumlayabilme | 2 | Teknoloji ve İnovasyon ile ilgili ekonomik göstergeleri takip edebilme, istatistiki verileri kullanabilme ve yorumlayabilme | 3 | Genel olarak sektör ve firma deneyimlerinden yararlanarak teknoloji ve inovasyonu anlayabilme | 4 | Takım çalışması yapabilme Türkiye’deki inovasyon politikaları analiz edebilme ve politika önerileri geliştirebilme | 5 | Teknoloji ve İnovasyon alanında proje hazırlayabilme, sunabilme ve grup tartışması yapabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında, Teknoloji ve inovasyon yöntemiyle ilgili temel kavramlar. Stratejik yönetim yaklaşımı. Sektör analizi. Rekabet stratejileri ve inovasyon. Teknoloji ve inovasyon stratejisinin oluşturulmasıVizyon-strateji-eylem planı ilişkisi. Ar-Ge projelerinin değerlendirilmesi, seçilmesi. Teknoloji öngörüsü; araçlar ve yöntemler. İnovasyon kültürü ve organizasyonel dönüşüm. İnovasyon için başarı ve başarısızlık faktörleri. Fikri Mülkiyet Hakları. İnovasyonda işbirliği. İnovasyonun finansmanı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş
| | | 2 | Genel çerçeve ve 3 boyutlu yaklaşım. | | | 3 | Stratejik yönetim yaklaşımı ve Makro çevre analizi. | | | 4 | Sektör analizi ve Şirket içi yetkinliklerin analizi. | | | 5 |
Rekabet stratejileri ve inovasyon. | | | 6 |
Teknoloji ve inovasyon stratejisinin oluşturulması | | | 7 |
Vizyon-strateji-eylem planı ilişkisi | | | 8 |
Arasınav | | | 9 |
Ar-Ge projelerinin değerlendirilmesi, seçilmesi, | | | 10 |
Teknoloji öngörüsü; araçlar ve yöntemler. | | | 11 |
İnovasyon kültürü ve organizasyonel dönüşüm | | | 12 |
İnovasyon için başarı ve başarısızlık faktörleri | | | 13 |
Fikri Mülkiyet Hakları; patent, faydalı model, türleri, süreçleri | | | 14 |
İnovasyonda işbirliği; Rekabet öncesi işbirlikleri, Üniversite-sanayi işbirlikleri
| | | 15 | İnovasyonun finansmanı. Ar-Ge sonuçlarının ticarileşme ve yayılım süreçleri | | | 16 |
Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Problem Çözümü | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | 2 | | | | | | | ÖÇ3 | | | 1 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|