|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FYE665 | ENERJİ ETKİN YAPI TASARIMI | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Binalarda kullanıcı konforunun sağlanması amacıyla tüketilen enerji miktarının ve buna bağlı olarak da enerji maliyetinin en aza indirilebilmesi, ancak tasarım aşamasında doğru kararların verilebilmesi ile gerçekleştirilebilir. Bu dersin amacı öğrencilere, binaların pasif ısıtma, havalandırma, soğutma ve doğal aydınlatma açısından optimum performans gösteren enerji etkin sistemler olarak tasarlanması becerisinin kazandırılmasıdır.Yapılarda enerjiyi etkin kullanan yöntemlerin öğrenilmesi ve çevre sorunlarına karşı sorumluluk bilincinin geliştirilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Yasemin AKGÜN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Binalarda enerji tüketimini etkileyen tasarım parametrelerinin belirleyip analiz edebilir. | 2 | Tasarım parametreler için uygun değerlerin belirlenmesine yönelik yöntemleri algılar ve uygulayabilir. | 3 | Bina kabuğu malzemeleri ve sistemleri tasarımının temel ilkelerini ve doğru uygulama şekillerini çözebilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Enerji kullanımının çevresel değerler ve insan sağlığı üzerindeki etkileri, Enerji etkinliği kavramı, Enerji etkinliğinin dünya ve ülkemiz açısından önemi, Yapıların yaşam döngüleri boyunca enerji tüketimi, Yapılarda enerjiyi az ve verimli kullanma yöntemleri, Yapı kabuğu biçimlenmesi, Yapı malzemesi seçimi, Yapı elemanı tasarımı, Mevcut yapıların enerji etkinliğini artırma yöntemleri, Enerji etkin yapı örnekleri, | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders hakkında genel bilgiler, dersin tanıtımı, amacı, içeriği, dersin bitiminde beklenen sonuçlar, öğrencilerin dersten beklentileri, dersin işleyişi ve değerlendirilmesi.
| | | 2 | Enerji kullanımının çevresel değerler ve insan sağlığı üzerindeki etkileri | | | 3 | Enerji etkinliği kavramı, Enerji etkinliğinin dünya ve ülkemiz açısından önemi, | | | 4 | Yapıların yaşam döngüleri boyunca enerji tüketimi, | | | 5 | Yapılarda enerjiyi az ve verimli kullanma yöntemleri, | | | 6 | Yapı kabuğu biçimlenmesi,
| | | 7 | Yapı malzemesi seçimi, | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yapı elemanı tasarımı, | | | 10 | Mevcut yapıların enerji etkinliğini artırma yöntemleri, | | | 11 | Mevcut yapıların enerji etkinliğini artırma yöntemleri, | | | 12 | Enerji etkin yapı örnekleri, | | | 13 | Enerji etkin yapı örnekleri, | | | 14 | Enerji etkin yapı örnekleri, | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. BERKÖZ, E. ve diğerleri, Enerji Etkin Konut ve yerleşme Dizaynı, TÜBİTAK Araştırma Raporu, 1995
2. KÖKSAL, T.,Mimaride Güneş Enerjisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1041, Eskişehir, 1998.
İlave Kaynak
1. Sayigh, A.M.M., Sala, M., Galio, C., Architecture-Comfort and Energy, Elsevier, 1994
2. Bernd, G., Niedrigenergie-Haüser aus Holz, Natürlich baue-Allergiefrei-Kosten senken, München, Callway, 1998
3. IESNA, Lighting Handbook,reference Volume 2000, New York
4. Kachadorian,J.,The Passive Solar House, Chelsea Green Publishing, 1997
5. Schaeffer,J.,Pratt,R., Solar Living Sourcebook, Real Goods Tr. Corp., 2002
6. Chiras,D.D., The Natual House, Chelsea Green Publishing, 2000
7. Abodahad,N.,Kubie,J.,Muneer,T., Windows in Buildings, Butterworth-Heinemann, 2000.
8. MOORE, F., Environmental Control Systems, New York, McGraw-Hill Inc., 1993.
9. LEHNER, N., Heating, Cooling, Lighting, New York, John Wiley & Sons, 1991.
10. Bansal, N.K., Hauser, G., Minke, G., Passive Building Design, Elsevier, 1994
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 3 | 14 | 42 | Bireysel Çalışma | 6 | 14 | 84 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 8 | 24 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 9 | 27 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|