Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FYE609ÇEVRE ETKİ DEĞERLENDİRMEZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
ÇED Yönetmeliği’nce belirlenen tesisler için Çevresel Etki Değerlendirme Raporları hazırlama yeterliğinin kazandırılması, ÇED Raporlarının ve Proje Tanıtım Dosyalarının hazırlanması esnasında takip edilmesi gereken teknik ve idari adımlar konusunda gerekli bilginin sağlanması, ÇED için gerekli dokümanların temin edilmesi konusunda araştırma yeteneğinin geliştirilmesi ve Faaliyetleri çevresel etkilerine göre değerlendirmek konusunda sistematik ve çok disiplinli bir ekip çalışması anlayışını kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Emel KARACA ÖNER
Öğrenme Çıktıları
1 ÇED raporunu tanımlar ve gerekliliğinin sebeplerini açıklar.
2ÇED prosedürünü aşamalarıyla sıralar
3 İdeal bir ÇED raporu hazırlarken dikkat edilecek noktaları açıkla
4Konu ile ilgili yönetmelikleri yorumlar
5Hazırlanmış ÇED raporlarını inceler ve değerlendirir.
6Örnek bir ÇED raporu denemesi yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
ÇED’ in felsefesi ve temel kavramları ile ilgili gelişmeler. ÇED yöntemlerinde gelişmeler, Çevrenin kalitesini etkileyen önemli faaliyetler, Uluslararası ÇED Politikası Eylem Planları, Ulusal Çevre Eylem Planlarında amaçlar, hedefler ve ilkeler, uygulama stratejileri, Çevresel kararlarda halkın katılımı, ÇED’ in geleceği ve çözüm bekleyen sorunları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1ÇED ve Türkiye’ de ÇED UygulamasıDers sunumu
2Çevresel Etki Değerlendirme YönetmeliğiDers Ödev
3ÇED Raporu ve ÇED Ön Araştırma RaporuDers Slayt Sunum
4Faaliyet, Faaliyet Sahibi ve Faaliyet AşamalarıSlayt Sunum
5İş Akım Çizelgeleri ve RaporSlayt Sunum
6Çevre, Ortam ve Etki AlanlarıKArşılıklı Tartışma
7Formatlar, KararlarDers Sunum
8ARASINAVVize Sınavı
9Başvuru MakamlarıSlayt Sunum
10Komisyonlar, Kurullar, Kurumlar ve KuruluşlarDers Slayt Sunum Ödev
11Yükümlülükler ve GörevlerKarşılıklı Tartışma
12İdari ve Teknik Usul ve EsaslarDers Ödev
13ÇED ve ÇED Ön Araştırma Sürecinde Etkilerin Ele Alınış BiçimleriBeyin Fırtınası
14Hazırlanan ÇED raporlarının sunumuSlayt Sunum
15Hazırlanan ÇED raporlarının sunumuSlayt Sunum
16FİNALFinal Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Türkiye’ de ÇED ve Çevresel Etki Değerlendirilmesi Yönetmeliği İçerik Çözümlemesi, Detay Yayıncılık, 2002, Ankara 2. ÇED Eğitim Semineri ve Paneli, TMMOB Çevre Mühendisleri Odası, 1999, Ankara 3. http://www.cedgm.gov.tr
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Beyin Fırtınası5630
Rapor Hazırlama41040
Rapor Sunma428
Proje Hazırlama21020
Bireysel Çalışma5525
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5630
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5630
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)187
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1233334    
ÖÇ2343333    
ÖÇ3335555    
ÖÇ4333555    
ÖÇ5555453    
ÖÇ6444545    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00