Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | CEK527 | ÇALIŞMA YAŞAMI VE KADINLAR | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı tarihsel süreçte kadının emek piyasasındaki konumunu derinlemesine incelemektir. Bu çerçevede kadın istihdamı sorununa yönelik olarak oluşturulan ulusal ve uluslararası düzeyde politikalar analiz edilip değerlendirilecektir. Kadının hane içi ve hane dışında emeğinin kullanım biçimleri ve bunun çalışma hayatına yansımaları irdelenecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. NİHAN CİĞERCİ ULUKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kadın emeğine yönelik teorik yaklaşımları bilmek | 2 | Kadın ve kalkınma ilişkisini değerlendirmek | 3 | Türkiye'de kadın istihdamının yapısını analiz etmek | 4 | Yeni çalışma biçimleri ve kadın emeğini etkisini tartışmak | 5 | Kadın istihdamına yönelik ulusal ve uluslararası politikaları karşılaştırmalı olarak analiz etmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kadın emeğine yönelik teorik tartışmalar, kadın istihdamına yönelik sorun alanları ve çözümlemesine yönelik politikalar,Türkiye’de kadın emeği konulu çalışmaların analizi, kayıtdışı çalışma ve kadın emeği.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar:Toplumsal Cinsiyet ve Ataerkillik, Feminist Yöntem | | | 2 | Temel Kavramlar:Toplumsal Cinsiyet ve Ataerkillik, Feminist Yöntem | | | 3 | Kapitalizm ve ev içi emek | | | 4 | kapitalizm ve ücretli kadın emeği | | | 5 | İşgücü piyasasında kadın emeğinin özellikleri, cinsiyet temelli ayrımcılık | | | 6 | İşgücü piyasasında kadın emeğinin özellikleri, cinsiyet temelli ayrımcılık | | | 7 | Kadın istihdamı ve ILO sözleşmeleri | | | 8 | Kalkınma ve Kadın Emeği | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Türkiye'de Kadın Emeğinin Tarihsel Kökenleri | | | 11 | Kayıt Dışılık, İş Güvencesizliği ve Esnek Çalışma | | | 12 | Kayıtdışı çalışma ve kadın : Sektörel Analizler : Gıda Sektörü | | | 13 | Kayıtdışı çalışma ve kadın : Sektörel Analizler : Tekstil Sektörü | | | 14 | Kayıtdışı çalışma ve kadın : Sektörel Analizler : Hizmet Sektörü | | | 15 | Çalışan Kadınlara Politikalar: Eğitim, Sağlık, Sosyal Güvenlik | | | 16 | Çalışan Kadınlara Politikalar: İş-yaşam dengesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Savran,Gülnur Acar (2004). Beden, Emek, Tarih: Diyalektik Bir Feminizm İçin Kanat yay. İstanbul.
Tekeli, Şirin (1992). “Bilimlerde Metodolojinin ‘Kadın Bakış Açısından’ İrdelenmesi,” Türkiye’de Kadın Olgusu. Der. Necla Arat. Say Yay., İstanbul. : 29-50
Toksöz, Gülay. (2012), Kalkınmada Kadın Emeği,İstanbul: Varlık Yayıncılık.
Dedeoğlu,S. ve M.Y. Öztürk (2010), Kapitalizm, Ataerkillik ve Kadın Emeği, İstanbul: SAV Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Tartışma | 15 | 1 | 15 |
Alan Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|