Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
CEK527ÇALIŞMA YAŞAMI VE KADINLARZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı tarihsel süreçte kadının emek piyasasındaki konumunu derinlemesine incelemektir. Bu çerçevede kadın istihdamı sorununa yönelik olarak oluşturulan ulusal ve uluslararası düzeyde politikalar analiz edilip değerlendirilecektir. Kadının hane içi ve hane dışında emeğinin kullanım biçimleri ve bunun çalışma hayatına yansımaları irdelenecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. NİHAN CİĞERCİ ULUKAN
Öğrenme Çıktıları
1Kadın emeğine yönelik teorik yaklaşımları bilmek
2Kadın ve kalkınma ilişkisini değerlendirmek
3Türkiye'de kadın istihdamının yapısını analiz etmek
4Yeni çalışma biçimleri ve kadın emeğini etkisini tartışmak
5Kadın istihdamına yönelik ulusal ve uluslararası politikaları karşılaştırmalı olarak analiz etmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kadın emeğine yönelik teorik tartışmalar, kadın istihdamına yönelik sorun alanları ve çözümlemesine yönelik politikalar,Türkiye’de kadın emeği konulu çalışmaların analizi, kayıtdışı çalışma ve kadın emeği.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar:Toplumsal Cinsiyet ve Ataerkillik, Feminist Yöntem
2Temel Kavramlar:Toplumsal Cinsiyet ve Ataerkillik, Feminist Yöntem
3Kapitalizm ve ev içi emek
4kapitalizm ve ücretli kadın emeği
5İşgücü piyasasında kadın emeğinin özellikleri, cinsiyet temelli ayrımcılık
6İşgücü piyasasında kadın emeğinin özellikleri, cinsiyet temelli ayrımcılık
7Kadın istihdamı ve ILO sözleşmeleri
8Kalkınma ve Kadın Emeği
9Ara Sınav
10Türkiye'de Kadın Emeğinin Tarihsel Kökenleri
11 Kayıt Dışılık, İş Güvencesizliği ve Esnek Çalışma
12Kayıtdışı çalışma ve kadın : Sektörel Analizler : Gıda Sektörü
13Kayıtdışı çalışma ve kadın : Sektörel Analizler : Tekstil Sektörü
14Kayıtdışı çalışma ve kadın : Sektörel Analizler : Hizmet Sektörü
15Çalışan Kadınlara Politikalar: Eğitim, Sağlık, Sosyal Güvenlik
16Çalışan Kadınlara Politikalar: İş-yaşam dengesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Savran,Gülnur Acar (2004). Beden, Emek, Tarih: Diyalektik Bir Feminizm İçin Kanat yay. İstanbul. Tekeli, Şirin (1992). “Bilimlerde Metodolojinin ‘Kadın Bakış Açısından’ İrdelenmesi,” Türkiye’de Kadın Olgusu. Der. Necla Arat. Say Yay., İstanbul. : 29-50 Toksöz, Gülay. (2012), Kalkınmada Kadın Emeği,İstanbul: Varlık Yayıncılık. Dedeoğlu,S. ve M.Y. Öztürk (2010), Kapitalizm, Ataerkillik ve Kadın Emeği, İstanbul: SAV Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım15345
Tartışma15115
Alan Çalışması3515
Rapor Sunma122
Bireysel Çalışma15230
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma3515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ111111111111
ÖÇ211112211111
ÖÇ322221132121
ÖÇ433222332222
ÖÇ512331121232
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00