|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | CEK521 | TARIMSAL DÖNÜŞÜM VE EMEK SÜREÇLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | BU dersin amacı tarım sorunu tartışmaları ışığında dünyada ve Türkiye'de tarım sektöründeki emek süreçlerini analiz etmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd.Doç.Dr. Umut ULUKAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tarımda dönüşüm tartışmalarını tarihsel bağlamda açıklar. | 2 | Emek süreci yaklaşımını tanımlar. | 3 | Kırsal dönüşüm üzerine yapılan güncel tartışmaları takip eder. | 4 | Tarımdaki yeni çalışma ilişkilerini değerlendirir. | 5 | Türkiye tarımındaki dönüşümü analiz eder. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tarım sorunu tartışmaları, dünyada tarımsal dönüşüm süreci, Türkiye'de tarımsal dönüşüm, sözleşmeli tarım güncel tartışmalar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Klasik tarımda dönüşüm tartışmaları: Marx, Lenin, Kautsky
Chayanov ve köylü ekonomisi, Köylü üretim tarzı ve üretim tarzlarının eklemlenmesi
| | | 2 | Klasik tarımda dönüşüm tartışmaları: Marx, Lenin, Kautsky
Chayanov ve köylü ekonomisi, Köylü üretim tarzı ve üretim tarzlarının eklemlenmesi
| | | 3 | Tarımda küçük meta üretimi, Tarım gıda sistemleri, yeni gıda rejimi | | | 4 | Tarımda yeni üretim formları, çağdaş kuram ve tartışmalar | | | 5 | Tarımda yeni üretim formları, çağdaş kuram ve tartışmalar | | | 6 | Dönüşen tarımda yeni çalışma ilişkileri: Latin Amerika, Afrika, Asya | | | 7 | Dönüşen tarımda yeni çalışma ilişkileri: Latin Amerika, Afrika, Asya | | | 8 | Dönüşen tarımda yeni çalışma ilişkileri: Latin Amerika, Afrika, Asya | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye
İstatistiklerle Türkiye’de tarımsal dönüşüm.
| | | 11 | Mevsimlik Tarım İşçiliği ve Türkiye Tarımında yabancı göçmen emeği | | | 12 | Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye –
Üretici örgütlenmeleri
| | | 13 | Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye –
Tütün- -şeker pancarı-fındık-çay--mısır-zeytin-pamuk-buğday-hayvancılık-Balıkçılık
| | | 14 | Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye –
Tütün- -şeker pancarı-fındık-çay--mısır-zeytin-pamuk-buğday-hayvancılık-Balıkçılık
| | | 15 | Dönüşen tarımda yeni çalışma biçimleri/ilişkileri: Türkiye –
Tütün- -şeker pancarı-fındık-çay--mısır-zeytin-pamuk-buğday-hayvancılık-Balıkçılık….
| | | 16 | Genel Tekrar | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ulukan, U. (2009) Türkiye Tarımında Yapısal Dönüşüm ve Sözleşmeli Çiftçilik, (İstanbul: SAV Yayınları.)
Veltmeyer, H. (2009), “The World Bank on Agriculture for Development: A Failure of Imagination or the Power of Ideology?” Journal of Peasant Studies (Cilt:36, No:2) 393-410.
Vergopoulos, K. (1978) “Capitalism and Peasant Productivity”, Journal of Peasant Studies, (Cilt. 5, No. 4)
Watts, M. (1994) “Life under Contract: Contract Farming, Agrian Restructuring and Flexible Accumulation”. P. D. Little ve M. J. Watts (ed.). Living under Contract içinde. London: The University of Wisconsin Pres, 21-77.
World Bank (2008) World Development Report 2008: Agriculture for Development, http://econ.worldbank.org/ [Erişim 17.12.2009].
Yenal, D. ve Yenal, Z. (1993) “2000 Yılına Doğru Dünyada Gıda ve Tarım”, Toplum ve Bilim, 56 Bahar.
Yenal, N. Z. (2001) “Türkiye’de Tarım ve Gıda Üretiminin Yeniden Yapılanması ve Uluslararasılaşması”. Toplum ve Bilim, 88: 32-54.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 16 | 3 | 48 | Tartışma | 10 | 3 | 30 | Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 | Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 | Rapor Sunma | 1 | 5 | 5 | Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 | Proje Sunma | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|