Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
CEK503ÇALIŞMA EKONOMİSİ TEORİSİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Küreselleşme sürecinde işgücü piyasasının yapısı ve işleyişini anlamaktır. Ders çalışma ekonomisi bilim disiplininde dünyada ve Türkiye'de ekonomik ve sosyal politikalar alanında ortaya çıkan değişimi sorgulamak bakımından anlam ve önem taşımaktadır. Ayrıca, çalışma ekonomisi alanında yapılmış olan başlıca ampirik araştırmalar tartışılarak öğrencileri işgücü piyasası verileri ve çalışma ekonomisi metodolojileriyle ilgili tartışmalar amaçlanmaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Gürol ÖZCÜRE
Öğrenme Çıktıları
1Çalışma Ekonomisi alanında ve işgücü piyasalarında gözlenen dönüşümleri anlayabilme
2emek piyasalarının işleyişini ve sonuçlarını analiz edebilme
3Küresel ölçekte ve Türkiye de işgücü piyasasının uğradığı değişimi zaman ve mekan bakımından karşılaştırabilme
4Küresel ölçekteki sosyal ve ekonomik kriz ve dönüşümleri işgücü piyasası bağlamında ele almak ve küreselleşme sürecindeki Türkiye ye etkilerini değerlendirebilme
5Çalışma ekonomisi alanındaki çağdaş tartışmaları takip edebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çalışma kavram anlam ve teori, emek piyasaları istihdam ve işsizlik, kğreselleşme ve emek piyasaları-çağdaş tartışmalar, işsizlik ücretler ve türkiye emek piyasası
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çalışma Ekonomisine Giriş
2İşgücü Piyasalarına Bakış
3İşgücü Talebi
4İşgücü Arzı
5İşgücü Piyasası Denge Analizi
6Ücret Farklarının Açıklanması
7İkili ve Tabakalı İşgücü Piyasaları
8Ara Sınav
9İşgücü Piyasalarında Ayrımcılık
10Beşeri Sermaye Teorisi
11Emek Hareketliliği
12Sendika, Toplu Pazarlık ve Grev
13İşsizlik ve Tam "st'hdam
14Uluslararasi Ticaretin Isg]ucu Talebine Etkisi ve Esneklik
15Calisma ekonomisine kurumsalci yaklasim
16Final sinavi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ataman, Berrin Ceylan, Çalışma Ekonomisi Teori ve Politikalar, 2.Baskı, Ankara:İmaj Yay., 2016.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma14228
Rapor Hazırlama21020
Rapor Sunma212
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma3515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)141
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144333434443
ÖÇ244333434443
ÖÇ344333434344
ÖÇ444333433344
ÖÇ544333434344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00