Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FGM630-18FONKSİYONEL GIDA BİLEŞENLERİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; fonksiyonel gıda bileşenleri, kaynakları, etki mekanizmaları ve sağlık üzerine olan etkileri hakkında bilgi vermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye ŞAHİN
Öğrenme Çıktıları
1Fonksiyonel gıda bileşenleri ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur
2Fonksiyonel gıda bileşenlerinin fizyolojik etki mekanizmalarını öğrenir.
3Fonksiyonel gıda bileşenlerinin sağlık üzerine etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Gıda Kimyası
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Nutrasötiklerin tanımı ve sınıflandırılması, ω-3 yağ asitleri, bitkisel steroller, konjuge linoleik asit, diyet lifi, prebiotikler, probiotikler, bitkisel sekonder metabolitler, fonksiyonel özellikteki bazı önemli vitamin ve mineral maddeler, biyoaktif peptidler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Nutrasötiklerin tanımı ve sınıflandırılması
2ω-3 yağ asitleri; kaynağı, fizyolojik etki mekanizması ve sağlık açısından önemi
3Bitkisel steroller; kaynağı, fizyolojik etkileri ve sağlık açısından önemi
4Konjuge linoleik asit (CLA) fizyolojisi ve sağlığa etkileri
5Diyet lifi; kaynakları, fizyolojik etki mekanizmaları ve sindirim sistemi hastalıklarına olan etkisi
6Prebiotik etkili oligosakkaritler
7Bitkisel sekonder metabolitler ve fizyolojik etkileri (polifenoller, karotenoitler, likopen)
8Ara sınav
9Bitkisel sekonder metabolitler ve fizyolojik etkileri (antosiyaninler, lignanlar, glukozinotlar)
10Probiotikler, etki mekanizmaları ve sağlık açısından önemleri
11Folik asit, E vitamini ve tokotrienollerin fizyolojik etkileri ve sağlık açısından önemleri
12Fonksiyonel özellikteki mineral maddelerin etki mekanizmaları ve sağlık açısından önemleri
13Biyoaktif peptidler; kaynağı, fizyolojik etkileri ve sağlık açısından önemi
14Gıdaların işlenmesi sırasında fonksiyonel bileşenlerindeki değişimler
15Gıdaların işlenmesi sırasında fonksiyonel bileşenlerindeki değişimler
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Erbersdobler, H., Meyer, A.-H. (2010). Functional Food. Hamburg: Behrs`Verlag. 2. Deutsche Forschungsgemeinschaft (2004). Funktionelle Lebensmittel– Sicherheitsaspekte. Weinheim:Wiley-VCH. 3. Dustmann, H. (2005). Functional Food. Frankfurt am Main:Deutscher Fachverlag. 4. Webb, G.P. (2006). Dietary Supplements and Functional Foods. West Sussex: Wiley-Blackwell.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7856
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6636
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)179
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ1     34          
ÖÇ2 3               
ÖÇ3  4 2            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00