Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FGM627GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE EĞİTİM VE ETİKZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Gıda Mühendisliği alanında lisansüstü eğitim düzeyinde öğrencilere; bilim tanımı, bilimin tarihçesi, bilgiye erişme, bilimsel eğitim, öğrenme, öğretme ve bilim etiği konularından temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Atilla ŞİMŞEK
Öğrenme Çıktıları
1Gıda biliminin doğası, kapsamı ve sınırları konusunda bilgilendirilir.
2Gıda mühendisliğinde bilimsel konuların öğrenciye anlatılması konusunda yetenek kazanır.
3Bilim araştırma ve yayın etiği konusunda gerekli donanımlara sahip olur.
4Bilimsel makale, tez ve rapor hazırlama konusunda yetenek kazanır.
5Ulusal ve uluslararası taramalarını yapılması, ,internet kaynaklarının kullanılması sağlanır
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders Gıda Mühendisliği alanında genç akademisyenler için bilimsel çalışma ve bilim etiği ile eğitim konularını kapsayan bir derstir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Gıda Bilimi nedir?, temel kavramları nelerdir?
2Gıda Bilimi’nin tarihine bir bakış
3Gıda Mühendisliği’nde eğitim ve teknolojinin kullanımı
4Gıda Mühendisliği alanında etik kuralların ve izinlerin kullanılması
5Gıda Mühendisliği’nde bilimsel bilgiye erişim kaynakları ve örnek çalışmalarla irdelenmesi
6Bilimin doğası
7Laboratuvar güvenliği
8Ara sınav ve Değerlendirme
9Gıda Mühendisliği’nde konu belirleme ve ulusal kaynak tarama (tez-makale), atıf yapma şekilleri, Uluslararası makalelerin takibi (Web of Science taramaları)
10Gıda Mühendisliği’nde derleme ve Değelendirme makalesi nasıl yazılır, Örnek derleme çalışmalarının irdelenmesi
11Gıda Mühendisliği’nde bilimsel proje hazırlama ve proje yönetimi , Örnek proje çalışmalarının irdelenmesi
12Gıda Mühendisliği’nde bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeler (Tez, Makale), Tez ve bilimsel makale hazırlama örnekleri
13Etkili sınıf yönetimi
14Web of Science tanıtımı
15Eğitimde ölçme ve değerlendirme
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Day, R,A. 1996. Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır (Çeviren: Gülay Aşkar ALTAY). TÜBİTAK. Derse ait Power-point sunumları, Konferans notları, Örnek makale ,tez, derleme ve raporlar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6530
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)174
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ14                
ÖÇ23                
ÖÇ35                
ÖÇ43                
ÖÇ55                
ÖÇ6                 
ÖÇ7                 
ÖÇ8                 
ÖÇ9                 
ÖÇ10                 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00