Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZT602 | BAL ARISI BİYOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı bal arısı alt türlerinin özelliklerini öğretmek; anatomik ve fizyolojik sistemleri ile koloniyi oluşturan bireyler hakkında öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dünyada yaygın bal arısı alt türleri ile ülkemizdeki bal arısı alt türlerinin dağılımını ve özelliklerini bilir. | 2 | Bal arısı alt türlerinin morfolojik, fizyolojik ve davranışsal özellikleri ve bazı farklılıklarını bilir. | 3 | Bal arısı kolonisini oluşturan bireylerin büyüme, gelişme ve görevleri hakkında fikir sahibidir. | 4 | | 5 | | 6 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bal arılarında alt tür (ırk) kavramının genel özellikleri; bal arılarının yumurta, larva ve pupa dönemleri; alt türler arası yapısal değişiklikler ve davranışsal farklılıklar, bal arılarının morfolojik ve fizyolojik özellikleri, ergin bal arısı bireylerinin vücut yapısı ve iç organları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bal arılarının sınıflandırılması | | | 2 | Bal arısı alt türlerinin tanımlanması | | | 3 | Bal arısı alt türlerinin Morfolojik Özellikleri | | | 4 | Bal arısı alt türlerinin Fizyolojik özellikleri | | | 5 | Bal arısı alt türlerinin davranış özellikleri | | | 6 | Ekonomik değer taşıyan bal arısı alt türleri | | | 7 | Türkiye bal arısı popülâsyonlarının dağılımı ve özellikleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Bal arısı anatomisi | | | 10 | Sindirim, solunum, dolaşım, üreme, sinir ve endokrin sistemi | | | 11 | Duyu organları ve özellikleri | | | 12 | Bal arısı feromonları ve etkileri | | | 13 | Bal arısı kolonisini oluşturan bireyler ve özellikleri | | | 14 | Bal arısı kolonisini oluşturan bireylerin büyüme ve gelişimi | | | 15 | Bal Arısı ırkları (alt türler) arasındaki doğal farklılıklar | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
SIRALI, R., 2004. Bal arılarının yapısı ve görevleri. Ders notları. Ordu.
Silici, S., 2009. Bal arısı biyolojisi ve yetiştiriciliği. 236 sayfa.
Genç, F., Dodoloğlu, A., 2003. Arıcılığın temel esasları. Atatürk Üniv. basımevi, Erzurum |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ4 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|