Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZT602BAL ARISI BİYOLOJİSİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı bal arısı alt türlerinin özelliklerini öğretmek; anatomik ve fizyolojik sistemleri ile koloniyi oluşturan bireyler hakkında öğrencilere bilgi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dünyada yaygın bal arısı alt türleri ile ülkemizdeki bal arısı alt türlerinin dağılımını ve özelliklerini bilir.
2Bal arısı alt türlerinin morfolojik, fizyolojik ve davranışsal özellikleri ve bazı farklılıklarını bilir.
3Bal arısı kolonisini oluşturan bireylerin büyüme, gelişme ve görevleri hakkında fikir sahibidir.
4
5
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bal arılarında alt tür (ırk) kavramının genel özellikleri; bal arılarının yumurta, larva ve pupa dönemleri; alt türler arası yapısal değişiklikler ve davranışsal farklılıklar, bal arılarının morfolojik ve fizyolojik özellikleri, ergin bal arısı bireylerinin vücut yapısı ve iç organları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bal arılarının sınıflandırılması
2Bal arısı alt türlerinin tanımlanması
3Bal arısı alt türlerinin Morfolojik Özellikleri
4Bal arısı alt türlerinin Fizyolojik özellikleri
5Bal arısı alt türlerinin davranış özellikleri
6Ekonomik değer taşıyan bal arısı alt türleri
7Türkiye bal arısı popülâsyonlarının dağılımı ve özellikleri
8Ara sınav
9Bal arısı anatomisi
10Sindirim, solunum, dolaşım, üreme, sinir ve endokrin sistemi
11Duyu organları ve özellikleri
12Bal arısı feromonları ve etkileri
13Bal arısı kolonisini oluşturan bireyler ve özellikleri
14Bal arısı kolonisini oluşturan bireylerin büyüme ve gelişimi
15Bal Arısı ırkları (alt türler) arasındaki doğal farklılıklar
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
SIRALI, R., 2004. Bal arılarının yapısı ve görevleri. Ders notları. Ordu. Silici, S., 2009. Bal arısı biyolojisi ve yetiştiriciliği. 236 sayfa. Genç, F., Dodoloğlu, A., 2003. Arıcılığın temel esasları. Atatürk Üniv. basımevi, Erzurum
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)208
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ12112221
ÖÇ21211211
ÖÇ32211122
ÖÇ4       
ÖÇ5       
ÖÇ6       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00