Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MÜZ526MÜZİK ÖĞRETİMİNDE PEDAGOJİK YAKLAŞIMLARZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile müzik eğitiminde uzmanlaşmış olan bireylerin, farklı öğrenme kuramları ile farklı disiplinlere ait pedagojik yaklaşımlarla birlikte müzik pedagojisine yönelik olarak geliştirilmiş olan yaklaşımları inceleyerek bunları okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise olmak üzere farklı düzeylerdeki müzik öğretimine uyarlaması, belirtilen düzeylerde müzik öğretimine ilişkin pedagojik yaklaşımlar geliştirme, bunları mevcut uygulamalar ile karşılaştırarak analiz edip değerlendirmesi ve müzik öğretiminde uygulanacak pedagojik yaklaşımlara yönelik çıkarımlarda bulunması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Köksal APAYDINLI
Öğrenme Çıktıları
1Farklı öğrenme kuramları ile farklı disiplinlere ait öğretim yöntemlerini farklı düzeylerdeki müzik öğretimine uyarlayabilme
2Müzik öğretimine yönelik olarak geliştirilmiş olan genel, özel ve özgül pedagojik yaklaşımları farklı düzeylerdeki müzik öğretimine uyarlayabilme
3Müzik öğretimine yönelik pedagojik yaklaşımlar geliştirme, bunları mevcut uygulamalar ile karşılaştırarak analiz edip değerlendirme
4Müzik öğretiminde kullanılan mevcut ve yeni pedagojik yaklaşımlara ilişkin çıkarımlar yapabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Müziksel öğrenme-öğretme süreçleri, farklı öğrenme kuramları ile farklı disiplinlere ait öğretim yöntemlerinin incelemesi ve bunların müzik öğretimine uyarlaması, genel, özel ve özgül müzik pedagojisi yaklaşımlarının incelenmesi, söz konusu yaklaşımların okul öncesi, ilköğretim ve orta öğretim olmak üzere farklı düzeylerdeki müzik öğretiminde nasıl kullanılacağının analiz edilmesi, müzik öğretim yöntemlerinin kullanılmasında uygulanan mevcut ve yeni pedagojik yaklaşımların incelenmesi, belirtilen düzeylerde müzik öğretimine ilişkin pedagojik yaklaşımlar geliştirmesi, bunları mevcut uygulamalar ile karşılaştırarak analiz analiz edip değerlendirmesi ve müzik öğretiminde uygulanacak pedagojik yaklaşımlara yönelik çıkarımlarda bulunması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amaç ve kapsamının tanıtılması; ders kaynaklarının ve literatür listelerinin dağıtılması.
2Müzik eğitiminin tanımı, kapsamı ve ilkeleri, ülkemizde müzik eğitiminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki durumu
3Farklı disiplinlere ait öğretim strateji ve yöntemlerinin incelemesi ve bu yöntemlerin farklı düzeylerdeki müzik öğretimine uyarlaması
4Dalcroze yaklaşımı
5Dalcroze yaklaşımı ile ilgili araştırmaların incelenmesi.
6Kodaly yaklaşımı
7Kodaly yaklaşımı ile ilgili araştırmaların incelenmesi.
8Ara sınav
9Suzuki yaklaşımı
10Suzuki yaklaşımı ile ilgili araştırmaların incelenmesi.
11Orff yaklaşımı, Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi (Orff-Schulwerk)
12Orff yaklaşımı ile ilgili araştırmaların incelenmesi.
13Müzik öğretiminde yeni görüş ve uygulamalar
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Saraç, A. G. (2016). Müzik Eğitiminde Özel Öğretim İlke Yöntem ve Teknikleri – I / II. Nobel Yayınevi. 2-Türkmen, E. F. (2016). Müzik eğitiminde öğretim yöntemleri. Pegem Akademi. 3- N. Senemoğlu: Gelişim, Öğrenme, Öğretim. Ankara 2002. 4-Turpin, D. (1986). Kodaly, Dalcroze, Orff, and Suzuki: Application in the secondary schools. Music Educators Journal, 72(6), 56-59. 5-Seitz, J. A. (2005). Dalcroze, the body, movement and musicality. Psychology of Music, 33(4), 419-435. 6-Abramson, R. M. (1980). Dalcroze-Based Improvisations. Music Educators Journal, 66(5), 62-68.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Makale Kritik Etme10330
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1         
ÖÇ2         
ÖÇ3         
ÖÇ4         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00