Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MÜZ526 | MÜZİK ÖĞRETİMİNDE PEDAGOJİK YAKLAŞIMLAR | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile müzik eğitiminde uzmanlaşmış olan bireylerin, farklı öğrenme kuramları ile farklı disiplinlere ait pedagojik yaklaşımlarla birlikte müzik pedagojisine yönelik olarak geliştirilmiş olan yaklaşımları inceleyerek bunları okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise olmak üzere farklı düzeylerdeki müzik öğretimine uyarlaması, belirtilen düzeylerde müzik öğretimine ilişkin pedagojik yaklaşımlar geliştirme, bunları mevcut uygulamalar ile karşılaştırarak analiz edip değerlendirmesi ve müzik öğretiminde uygulanacak pedagojik yaklaşımlara yönelik çıkarımlarda bulunması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Köksal APAYDINLI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Farklı öğrenme kuramları ile farklı disiplinlere ait öğretim yöntemlerini farklı düzeylerdeki müzik öğretimine uyarlayabilme | 2 | Müzik öğretimine yönelik olarak geliştirilmiş olan genel, özel ve özgül pedagojik yaklaşımları farklı düzeylerdeki müzik öğretimine uyarlayabilme | 3 | Müzik öğretimine yönelik pedagojik yaklaşımlar geliştirme, bunları mevcut uygulamalar ile karşılaştırarak analiz edip değerlendirme | 4 | Müzik öğretiminde kullanılan mevcut ve yeni pedagojik yaklaşımlara ilişkin çıkarımlar yapabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Müziksel öğrenme-öğretme süreçleri, farklı öğrenme kuramları ile farklı disiplinlere ait öğretim yöntemlerinin incelemesi ve bunların müzik öğretimine uyarlaması, genel, özel ve özgül müzik pedagojisi yaklaşımlarının incelenmesi, söz konusu yaklaşımların okul öncesi, ilköğretim ve orta öğretim olmak üzere farklı düzeylerdeki müzik öğretiminde nasıl kullanılacağının analiz edilmesi, müzik öğretim yöntemlerinin kullanılmasında uygulanan mevcut ve yeni pedagojik yaklaşımların incelenmesi, belirtilen düzeylerde müzik öğretimine ilişkin pedagojik yaklaşımlar geliştirmesi, bunları mevcut uygulamalar ile karşılaştırarak analiz analiz edip değerlendirmesi ve müzik öğretiminde uygulanacak pedagojik yaklaşımlara yönelik çıkarımlarda bulunması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amaç ve kapsamının tanıtılması; ders kaynaklarının ve literatür listelerinin dağıtılması. | | | 2 | Müzik eğitiminin tanımı, kapsamı ve ilkeleri, ülkemizde müzik eğitiminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki durumu | | | 3 | Farklı disiplinlere ait öğretim strateji ve yöntemlerinin incelemesi ve bu yöntemlerin farklı düzeylerdeki müzik öğretimine uyarlaması | | | 4 | Dalcroze yaklaşımı | | | 5 | Dalcroze yaklaşımı ile ilgili araştırmaların incelenmesi. | | | 6 | Kodaly yaklaşımı | | | 7 | Kodaly yaklaşımı ile ilgili araştırmaların incelenmesi. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Suzuki yaklaşımı | | | 10 | Suzuki yaklaşımı ile ilgili araştırmaların incelenmesi. | | | 11 | Orff yaklaşımı, Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi (Orff-Schulwerk) | | | 12 | Orff yaklaşımı ile ilgili araştırmaların incelenmesi. | | | 13 | Müzik öğretiminde yeni görüş ve uygulamalar | | | 14 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-Saraç, A. G. (2016). Müzik Eğitiminde Özel Öğretim İlke Yöntem ve Teknikleri – I / II. Nobel Yayınevi.
2-Türkmen, E. F. (2016). Müzik eğitiminde öğretim yöntemleri. Pegem Akademi.
3- N. Senemoğlu: Gelişim, Öğrenme, Öğretim. Ankara 2002.
4-Turpin, D. (1986). Kodaly, Dalcroze, Orff, and Suzuki: Application in the secondary schools. Music Educators Journal, 72(6), 56-59.
5-Seitz, J. A. (2005). Dalcroze, the body, movement and musicality. Psychology of Music, 33(4), 419-435.
6-Abramson, R. M. (1980). Dalcroze-Based Improvisations. Music Educators Journal, 66(5), 62-68. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|