Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MÜZ522DOĞAÇLAMA TEKNİKLERİ IIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Müzikte ritim, armoni ve melodi gibi müzikal kavramları müzik türleri ayırt etmeden doğaçlama olarak yorumlayabilmesini sağlamak ve ayrıca doğaçlamanın temel malzemelerini teknik ve müzikal unsurlar çerçevesinde nasıl öğretilmesi gerektiğini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Sercan ÖZKELEŞ
Öğrenme Çıktıları
1Müzik eserlerini seslendirmede içselleşme sağlanır.
2Çeşitli repertuar çalışmalarındaki çalgı teknikleri incelenir.
3Doğaçlamanın temel unsurları üzerinde yaratma çalışmaları yapılır
4Belirli müzikal kuralları estetik bir bütünde yeniden armonize ederek yorumlar.
5Doğaçlama öğretim yöntem ve tekniklerini öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Müzik edebiyatından seçilmiş küçük formlu eserlerin yeniden armonize edilerek yorumlanması ve öğretilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Doğaçlamanın temel unsurları /ritim, melodi, armoni)
2Doğaçlamanın temel unsurları /ritim, melodi, armoni)
3Doğaçlamanın temel unsurları /ritim, melodi, armoni)
4Doğaçlama çalışmaları
5Doğaçlama çalışmaları
6Doğaçlama çalışmaları
7Doğaçlama çalışmaları
8Ara Sınav
9Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi
10Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi
11Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi
12Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi
13Doğaçlama çalışmaları
14Doğaçlama çalışmaları
15Doğaçlama çalışmaları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İmik Ünal (ed) Sanat ve Tarasım Yaklaşımları-"Bölüm, Özkeleş, S. Müzik Sanatında Doğaçlama". Özkeleş, S. (2016). Uluslararası Müzik Sempozyumu Tam Metin Kitabı. s.433-438. Bursa Özkeleş, S. (2016). Profesyonel müzisyen eğitimi bağlamında eğitimciler için doğaçlamaya yönelik uygulama ve öneriler. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 2393-2409 Özkeleş, S. (2017). European Conference On Scıence, Art & Culture Bildiri Özetleri Kitabı s.157. Prag. Hal Crook, How To Improvise, Advance Music Hal Crook, Ready, Aim, Improvise, Advance Music Jamey Aebersold, Vol. 22 Favorite Standarts,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Tartışma111
Bireysel Çalışma10550
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10550
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma9545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1545455454
ÖÇ2545454545
ÖÇ3454545454
ÖÇ4545554454
ÖÇ5555444555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00