Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MÜZ511MÜZİKTE SES SİSTEMLERİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel hedefi öğrencinin temel klasik armoni kurallarından hareketle Geçici-işleyici akorlarda çalışmalar, gecikme-geciktirme, Geciktirme çeşitleri, Dizide bulunan tüm akorların temel ve çevrim durumları ile ilgili egzersizleri, 7’li akorlar, dominant 7’li II’nin 7’lisi, VII’nin 7’lisi, 7’li akorların çevrimleri ve toniğe çözümleri ile ilgili, verilen bir bas veya soprano partisi ekseninde ezgiyi dört sesli olarak armonize edebilme, temel modülasyon kurallarını ve ezgi içinde uygulayabilme, Pianoda modülasyonlu kadanslar çalma ve çok seslendirilmiş eserleri analiz edebilme becerisinin geliştirilmesidir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Klasik armonideki özel akor oluşumlarını ve bağlantılarını şifreli bas üzerinde gösterebilecektir.
2Geçici-İşleyici kavramlarını açıklar
3Geçici- işleyici olarak kullanılan akorları seçer, sınıflandırır, açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı ve ya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir..
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin hedeflerinin tespiti, analizi, yorumlanması.
2Temel akorlarda egzersizler ve kadanslar
3Temel ve ara akorların birleşme prensipleri.
4Dizinin tüm seslerinde üzerinde kurulan akorlarla ilgili egzersizler
5Geçici işleyici akorlarla ilgili farklı tonlarda alıştırmalar
6Akorlarda gecikme- geciktirme
7Geciktirme çeşitleri.
8Ara sınav
9Hazırlanmış, yarı hazırlanmış ve basamaklı gecikme türleri.
10Dönüt-Düzeltme-Pekiştireç çalışmaları. VII. nin yedilisi ve çevrimleri ile ilgili çözümler.
11Yedili akorlara giriş, yedili akor çeşitleri.
12Dominant yedili akorlarla ilgili temel prensipler.
13Dom.temel, Dom. Altı-beş, Dom. Dört-üç, Dom. İkili akorları ve toniğe çözümleri.
14Dört-üç, Dom. İkili akorları ve toniğe çözümleri.
15Genel tekrar, özet ve tamamlayıcı çalışmalar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
BAĞIROV, Nazım; Forte Pianoda Armoni çalışmaları, Trabzon, 1994. ÇANGAL, Nurhan; Armoni, Arkadaş Yayınları, Ankara, 1999. BALKAN, A.-BAĞIROV, N. ; Armoni Ders Notları, Trabzon
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5840
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma1011110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1555555555
ÖÇ2444555555
ÖÇ3444245555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00