Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MÜZ507 | KARŞILAŞTIRMALI ARMONİ I | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
• Armoni sistemlerini karşılaştırmayı öğretmek
• Öğrencileri armoni beceri ve bilgisiyle donatmak
• Öğrencilerin klasik armoni becerilerini geliştirmek
• Öğrencilere diğer armoni sistemlerini öğrenebilme olanağı sağlamak
• Öğrencilerin kontrpuan konusundaki bilgilerini geliştirmelerini sağlamak
• Öğrencilerin klasik armoni ve diğer armoni sistemleri konusunda yeterli hale gelmelerini sağlamak
• Öğrencilere klasik armoni konusunda temel bilgileri vermeyi sağlamak.
• Diğer armoni sistemleri hakkında temel bilgiyi kazandırmak
• Öğrencilere caz armonisini ve dörtlü armoniyi tanıtmak
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Sabri Yener |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Armoni sistemlerini karşılaştırma beceri ve bilgisine sahip olmak | 2 | 2. Armonik çözümlemeyi etkin bir şekilde yapabilmek | 3 | 3. Klasik armoni ve diğer armoni sistemleri arasındaki farkları açıklayabilmek | 4 | 4. Armonik çözümleme becerisini göstermek | 5 | 5. Kontrpuan, caz armonisi ve dörtlü armoni hakkında bilgi ve bilince sahip olmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Klasik
• Modern
• Caz
• Stil
• Uslup
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanımı, amaçları ve içeriği hakkında genel bilgiler | | | 2 | Klasik armonide farklı ekoller | | | 3 | Klasik armonide farklı ekoller | | | 4 | Klasik armonide farklı ekoller | | | 5 | Caz armonisi | | | 6 | Caz armonisi | | | 7 | Caz armonisi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Kontrpuan | | | 10 | Kontrpuan | | | 11 | Kontrpuan | | | 12 | Dörtlü) armoni (Çağdaş Türk Müziği Armonisi) | | | 13 | Dörtlü) armoni (Çağdaş Türk Müziği Armonisi) | | | 14 | Dörtlü) armoni (Çağdaş Türk Müziği Armonisi) | | | 15 | Dörtlü) armoni (Çağdaş Türk Müziği Armonisi) | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Armoni, Nurhan Cangal. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 11 | 110 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|