Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR668SEYAHATNAMELER VE TÜRKİSTAN MEDENİYETİZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Türkistan bölgesine gönderilen seyyahlar ve seyahatnameleri hakkında ayrıntılı bilgi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç Dr. Murat ÖZKAN
Öğrenme Çıktıları
1Türkistan bölgesini coğrafi olarak tanır.
2Seyyahlar hakkında bilgi edinir.
3Bölgede kurulan devletlerde hâkimiyet anlayışı, askeri, idari ve mali yapıyı çözümler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bölgeye gönderilen seyyahların ve devlet adamlarının seyahatnamelerinde aktardıkları bilgiler ışığında Türkistan’ı gözlemlemek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Seyahatnameler Üzerine Genel Değerlendirme.
2Türkistan’a Gönderilen Seyyahlar
3Türkistan’a Gelen Çinli Seyyahlar
4İbn Fadlan Seyahatnamesi
5Plano Carpini Seyahatnamesi
6Wilhelm Von Rubruk Seyahatnamesi
7Marco Polo Seyahatnamesi
8Vize
9İbn Batuta Seyahatnamesi
10Ruy Gonzales De Clavijo Seyahatnamesi
11Seyfi Çelebi’nin Seyahatnamesi
12Rus Elçilik Heyetlerinde Türkistan (Hohlov, Pazuhin, Beneveni Örnekleri)
13Burnaşev’in Seyahatnamesi
14Arminius Vambery Seyahatnamesi
15XIX. Yüzyılda Seyyahların Gözünden Türkistan
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Seyyahların İzinde Türkistan, Edt. Mustafa Gökçe, Pegem Akademi, Ankara 2019. Ramazan Şeşen, İbn Fadlan Seyahatnamesi, Yeditepe Yayınevi, İstanbul 2017. Ergin Ayan, Plano Carpini'nin Moğolistan Seyahatnamesi (1245 - 1247), Gece Kitaplığı, Ankara 2014 Ergin Ayan, Moğolların Büyük Hanı’na Seyahat 13. Yüzyılda İstanbul’dan Karakurum’a Yolculuk (1253-1255), İstanbul 2019 Marco Polo Seyahatname, Leyla Tonguç Basmacı, Alfa Yayıncılık, İstanbul 2018. Ebû Abdullah Muhammed İbn Battûta Tancî, İbn Battûta Seyahatnâmesi, A. Sait Aykut, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2004. Ruy Gonzales De Clavijo, Timur Devrinde Kadis'ten Semerkant'a Seyahat, Köprü Kitapları, İstanbul 2016. Defterdar Seyfi Çelebi, Türkistan ve Uzak Doğu Seyahatnamesi, Çev. Serkan Acar, Selenge Yayınları, İstanbul 2014. Murat Özkan, Türkistan’ın Keşif Çağı Rus Seyyah Burnaşev’in Gözünden Buhara, Kronik Kitap, İstanbul 2019 Arminius Vambery, Bir Sahte Dervişin Orta Asya Gezisi, Kitabevi Yayınları, İstanbul 2019.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Tartışma45145
Takım/Grup Çalışması40140
Bireysel Çalışma30130
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)145
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14445544
ÖÇ24545444
ÖÇ35455444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00