Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR667CENGİZ VE MOĞALLARZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Özellikle XIII. yüzyılla beraber Cengiz Han ile ortaya çıkan Moğol Devleti hakkında bilgi verilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Murat ÖZKAN
Öğrenme Çıktıları
1Moğol Ulusu ve Cengiz Han hakkında bilgi sahibi olur.
2Moğol ve Türk Uluslarını mukayese edecek aşamaya gelir.
3Cengiz sonrası Moğollar hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Cengiz Han'ın nasıl yetiştiği, Türk-Moğol ilişkileri, Cengiz'in devleti nasıl kurduğu ve devletin kısa sürede nasıl genişlediği, Cengiz'in ölümüyle oğullarına düşen bölgeler ve Cengiz sonrası Moğollar işlenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkistan, Maveraünnehir, Orta Asya Terimleri ve Coğrafyaya Ait Harita İnceleme
2Moğolların Menşei ve Siyasî Bir Güç Olarak Cengiz Han'ın Ortaya Çıkışı
3Cengiz Han’ın "Kağan" İlan Edilmesi, 1206 Kurultayı Ve Sonuçları
4Cengiz Han’ın Kin ve Harezm Seferi
5Güyük Han
6Ögeday Han ve Güyük Han Dönemleri
7Möngke Han-Kubilay Han
8Vize
9Cengiz Yasası
10Altınordu ve Rusya
11Çağatay Hanlığı
12Kubilay Hanlığı
13İlhanlı Devleti
14Şamanizm
15Moğollarda Askeri Teşkilat ve İktisadi Hayat
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Jean Paul Roux, Moğol İmparatorluğu Tarihi, İstanbul: Kabalcı Yayınları, 2001. George Vernadsky, Moğollar ve Ruslar, Selenge, İstanbul 2007. V. V. Barthold, Moğol İstilasına Kadar Türkistan, İstanbul 1981. Abdülkadir Yuvalı, İlhanlılar Tarihi I, Kayseri 1994. B. Y. Vladimirstov, Moğolların İçtimai Teşkilatı, TTK Yayınları, Ankara 1995. Moğolların Gizli Tarihi (Yazılışı: 1240) Terc.: Ahmet Temir, TTK, Ankara 1986. Rene Grousset, Bozkır İmparatorluğu. Attila / Cengiz Han / Timur, Çev. Dr. M. Reşat Uzmen, Ötüken Yayınları, İstanbul 1980. Altay Tayfun Özcan, Moğollar Avrupa’da Moğolların Avrupa Seferinin Üç Tanığı (1241–1242), Kronik Kitap, İstanbul 2020. Kemal Ramazan Haykıran, Moğollar Zamanında Yakın Doğu, Ötüken Neşriyat, İstanbul 2016. Abdrasul İsakov, Kırgız-Moğol İlişkileri (IX-XV. Yüzyıllar), TTK, Ankara 2017. Peter B. Golden, Türk Halklarına Giriş, Ötüken Neşriyat, İstanbul 2018.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Tartışma45145
Takım/Grup Çalışması40140
Bireysel Çalışma30130
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)145
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15445545
ÖÇ25545444
ÖÇ35444455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00