Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAR654 | YAKINÇAĞ OSMANLI DÜNYASINDA DEVLET VE TOPLUM | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Lisansüstü öğrencilerine Osmanlı dünyasında devlet ve toplum hayatı ile ilgili temel kavram ve olguları vermek; bunlar arasında mukayese becerisi kazandırmak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Tuğrul ÖZCAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Osmanlı devlet ve toplum yapısı ile ilgili farklı bakış açıları kazanır. | 2 | . Osmanlı devlet ve toplum yapısı konusunda araştırma ve analiz becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Osmanlı devlet ve toplum yapısı; yenileşme hareketleri; basın, yayın ve matbuat; tabiiyet anlayışında meydana değişim; gayrimüslimler ve gayrimüslimlerin siyasi, idari ve hukuki durumları, siyasi ve toplumsal hareketler vb. hususlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | XIX. Yüzyılın başlarında Osmanlı Devleti’nin Siyasi ve Sosyal Durumu | | | 2 | Tanzimat Bürokratları ve Islahatçı Bürokrasi
| | | 3 | Merkeziyetçi Maliye | | | 4 | Merkezi Hükümet (Babıali) | | | 5 | XIX. Yüzyılda Osmanlı Padişahları ve Saray | | | 6 | Merkeziyetçilik ve Taşra Yönetimi | | | 7 | Modern Osmanlı Belediyeleri | | | 8 | Merkezi Hükümette Yeniden Yapılanma | | | 9 | Vize | | | 10 | Devlet-Tebaa İlişkisine Göre Sosyal Yapı | | | 11 | Yerleşim Durumuna Göre (Kentsel ve Kırsal) Sosyal Yapı | | | 12 | Toplum Hayatında Meydana Gelen Radikal Değişiklikler | | | 13 | Basın Yayın ve Matbuat | | | 14 | Eğitim Öğretim | | | 15 | Aile Ekonomisi ve İşbirlikçi Yaşamın Temelleri | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahmed Mithat Efendi. (2004), Üss-i İnkılâp (Kırım Muharebesi’nden II. Abdülhamid Han’ın Cülusuna Kadar), İstanbul: Selis Kitaplar.
Çadırcı, M. (2008), Tanzimat Sürecinde Türkiye, Ankara: İmge Yayınları.
Doğan, İ. (2001), Osmanlı Ailesi (Sosyolojik Bir Yaklaşım), Ankara: Yeni Türkiye Yayınları.
Berkes, N. (2002), Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Serbestoğlu, İ. (2014), Osmanlı Kimdir? Osmanlı Devleti’nde Tabiiyet Sorunu, İstanbul: Yeditepe Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 70 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|