Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAR653 | OSMANLI DEVLETİNDE YENİLEŞME ÇABALARI | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Lisansüstü öğrencilerine Osmanlı siyasi, sosyal, ekonomik ve hukuki yapısı hakkında farklı bakış açıları kazandırmak.
2. Lisansüstü öğrencilerine Osmanlı modernleşmesi hakkında araştırma ve karşılaştırma becerisi kazandırmak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Tuğrul ÖZCAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Osmanlı siyasi, sosyal, ekonomik ve hukuki yapısı ile ilgili farklı bakış açıları kazanır. | 2 | Osmanlı yenileşmesi konusunda araştırma ve analiz becerisi elde eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Modernleşme kavramı; Osmanlı Devleti’nde modernleşme hareketleri ve bu hareketlerin siyasi, sosyal, ekonomik, hukuki ve diğer alanlara etkileri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yenileşme Kavrami ve Osmanli Modernleşmesini Gerektiren Sebepler | | | 2 | XVIII. Yüzyılın Başlarına Kadar Osmanli Devleti: Siyasi Durum | | | 3 | XVIII. Yüzyılın Başlarına Kadar Osmanlı Devleti: Sosyal ve Ekonomik Durum | | | 4 | XVIII. Yüzyıl Nenilikleri ve Yenilikçileri | | | 5 | Lale Devri Yenilikleri (1718-1730) | | | 6 | I. Mahmud Dönemi Yenilikleri (1730-1754) | | | 7 | III. Osman Dönemi Yenilikleri (1754-1757) | | | 8 | III. Mustafa Dönemi Yenilikleri (1757-1774) | | | 9 | Vize | | | 10 | I. Abdülhamid Dönemi Yenilikleri (1774-1789) | | | 11 | III. Selim Dönemi Yenilikleri (1789-1807) | | | 12 | II. Mahmud Dönemi Yenilikleri (1808-1839) | | | 13 | Tanzimat Dönemi Yenilikleri (1839-1876) | | | 14 | I. Meşrutiyet Dönemi Yenilikleri (1876-1908) | | | 15 | II. Meşrutiyet Dönemi Yenilikleri (1908-1918) | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahmed Mithat Efendi. (2004), Üss-i İnkılâp (Kırım Muharebesi’nden II. Abdülhamid Han’ın Cülusuna Kadar), İstanbul: Selis Kitaplar.
Çadırcı, M. (2008), Tanzimat Sürecinde Türkiye, Ankara: İmge Yayınları.
Doğan, İ. (2001), Osmanlı Ailesi (Sosyolojik Bir Yaklaşım), Ankara: Yeni Türkiye Yayınları.
Berkes, N. (2002), Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 70 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|