Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR645BALKANLARDA ULUSLAŞMA HAREKETLERİ VE TÜRKİYEZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye Balkan tarihiyle ilgili temel bilgileri kazandırmak ve araştırma yapmasını teşvik etmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
YRD. DOÇ. DR. FUAT HACISALİHOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Balkan tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
2Öğrenciler Balkan siyasi ve diplomatik tarihiyle ilgili gelişmeler hakkında seminer ödevi hazırlayabilecek duruma gelecektir.
3Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve analiz eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
19. yüzyıldan günümüze Balkan tarihi ve siyaseti.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Balkanlarda Uluslaşma Hareketlerinin Kökenleri
2Osmanlı “millet” sistemi ve Balkan Milletlerinin Bu Sistemdeki durumu
3Yunan Bağımsızlık Hareketi: Yunan Diasporası, Avrupa İle İlişkiler
4Yunanistan’ın Bağımsızlık Sonrası Gelişmesi, Megali İdea (Büyük Fikir)
5Bulgarlar: Bulgar Kilisesinin Kuruluşu ve Bulgar Bağımsızlık Hareketi
6Sırplar, Sırp İsyanları ve Sırpların Otonomisi
7Panslavizm, Güney Slav Birliği Fikri, İkinci Dünya Savaşına Kadar Denemeler
8VİZE
9İkinci Dünya Savaşı Sonrası Güney Slav Birliği Fikri ve “Müslüman” (Boşnak) Milleti
10Soğuk Savaş Sonrası Güney Slav Birliği
11Makedon Milleti”nin Doğuşu
12Arnavut Milli Hareketi, Sami Frasheri’den Enver Hoca’ya
13Romen Milliyetçilik Hareketinin Gelişimi
14Balkan Ulusçuluk Hareketlerinde Ortak Karakteristikler ve Farklılıklar
15Türk Ulusçuluk Hareketi İle Balkan Ulusçuluk Hareketlerinin Karşılaştırılması
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Kurat, Akdes Nimet, Başlangıçtan 1917’ye kadar Rusya Tarihi, Ankara, 1987. 2. Kurat, Akdes Nimet, Karadeniz’in Kuzeyindeki Türk Kavimleri, Ankara, 1972. 3. Vernadsky, George, Rusya Tarihi, Çev. Egemen Çağrı Mızrak-Doğukan Mızrak, İstanbul, 2010 4. Acar, Kezban, Başlangıçtan 1917 Bolşevik devrimine Kadar Rusya Tarihi, Ankara, 2004. 5. Dejevskiy, Nikolay; Gulland, Robin Milner, Rusya ve Sovyetler Birliği Tarihi, İstanbul, 2010. 6. Lenin, Vladimir İlyiç, Ulusların Kaderini Tayin Hakkı, Haz. Ferit Burak Aydar, İstanbul, 2012. 7. Carr, Edward Hallet, Sovyet Rusya Tarihi Bolşevik Devrimi, 3 cilt, İstanbul, 2007-2012.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma23060
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma41040
Okuma10440
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)146
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14444444
ÖÇ24444444
ÖÇ34444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00