Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAR624 | I. MEŞRUTİYET DEVRİ SİYASİ FAALİYETLERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Osmanlı Devleti’nin Yenileşme Hareketleri’nin hız kazandığı III.Selim, II.Mahmut dönemlerinin değerlendirmesi ve Abdülmacid Dönemindeki Tanzimat Fermanı gelişmeleri ile Anayasalı Rejim arayışı yönünde oluşan gelişmelerin incelenmesi. Osmanlı Devleti’nde II.Abdülhamit Döneminde gerçekleşen I.Meşrutiyet ve II. Meşrutiyet siyasi hareketleri sürecinde ortaya çıkan fikir akımlarının verilmesi.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Analiz yapma ve bilgiyi kullanma yeteneği kazandırır. | 2 | Osmanlı Devleti'nde yenişleşme hareketlerine neden gerek duyulduğunun anlaşılmasını sağlar. | 3 | Osmanlı Devletinin Avrupa'daki Aydınlanma Felsefesi ve Sanayi devrimi gibi gelişmelerden nasıl etkilendiğinin anlaşılmasını sağlar. | 4 | Osmanlı Devletinde Tanzimat ve Islahat Fermanlarının nedenlerinin anlaşılmasını sağlar. | 5 | Abdülhamit döneminde gerçekleşen I. ve II. Meşrutiyet hareketlerinin düşünce akımlarının anlaşılmasını sağlar. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Devlet düzenindeki aksamalar, düzeltme teşebbüsleri (risaleler), Nizam-ı Cedit, Tanzimat ve I. ve II. Meşrutiyet’in askerî, hukukî ve ekonomik alanlarda yenileşme faaliyetleri, Meşrutiyet döneminin siyasî hayatı, Batılılaşma hareketleri, Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük fikirlerinin gelişimi, Osmanlı dönemi siyasal fırkaları, İttihat ve Terakki, Hürriyet ve İtilaf Fırkası
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 17. yy ıslahat hareketleri | | | 2 | Lale devri, I. Mahmut, III. Mustafa devri yenileşme
arayışları | | | 3 | III. Selim devri gelişmeleri | | | 4 | II. Mahmut devri yenilik teşebbüsleri | | | 5 | Tanzimat dönemi yenileşmesi | | | 6 | I. Meşrutiyet dönemi gelişmeleri | | | 7 | Anayasal gelişmeler | | | 8 | İdari alandaki değişimler | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Sosyal alandaki değişimler | | | 11 | Eğitim alanındaki gelişmeler | | | 12 | Ekonomik alandaki değişimler | | | 13 | Genel değerlendirme | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ9 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ10 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|