Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR614TARİH ARAŞTIRMALARINDA UYGULAMALARZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olma ve Osmanlı tarihini araştırabilmek için izlenecek yollar, metotlar; ana kaynak ve arşiv malzemelerine ulaşma, okuma ve değerlendirme yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ayşe PUL
Öğrenme Çıktıları
1Osmanlı tarihi belgelerini okuyup anlayabilecek düzeyde Osmanlıca bilgisine sahip olur.
2Akademik düzeyde tarihi araştırma ve inceleme disiplini kazanır.
3Tarihin her alanında araştırma yapabilecek ve değerlendirme yapabilecek yeterlilik kazanır.
4
5
6Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma ve Arşivlerden bilgi toplama teknik ve usulleri, kılavuzlar ve konu ile ilgili kaynaklar, Arşiv belgelerinden yararlanma usulleri, Metin tenkidi ve uygulamaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olma ve Türkiye’deki arşivler hakkında bilgi
2Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma ve Türk tarihiyle ilgili yabancı arşivler hakkında bilgi
3Türk arşiv defter ve belgelerine ait bilgiler
4Belge çeşitleri ve yazım usulleri
5Belgelerde kullanılan yazı çeşitleri
6Çeşitli yazı örnekleri okuma çalışmaları
7Yazı örnekleri okumaya devam
8I.Vize ve ferman ve beratlara örnekler
9Belgeleri okuma ve anlama
10Belgeleri değerlendirerek yorumlama
11Belge yorumuyla bir konu hazırlama
12Hazırlanan konuyu ikincil kaynaklarla destekleme
13Kütüphanelerden yararlanma teknikleri
14Kaynağa ulaşma ve fişleme yöntemi
15Belgelerden genel okuma çalışmaları
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, TTK, Ankara 2011. İlave Kaynak Başbakanlık Osmanlı Arşivi Rehberi, Ankara 1992. Suraiya Faroqhi, Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir?, İstanbul 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma51050
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma51050
Okuma51050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14545455
ÖÇ25444345
ÖÇ34555545
ÖÇ4       
ÖÇ5       
ÖÇ6 2 44 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00