Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR606HAÇLI SEFERLERİ TARİHİZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Türk, İslâm ve Dünya Tarihinin seyrinde önemli bir dönüm noktası olan Haçlı Seferlerini sebep ve sonuçları ile değerlendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof .Dr. Ergin AYAN
Öğrenme Çıktıları
1Mezunlar, yaşam boyu öğrenme niteliği/davranışı edinirler.
2Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar .
3Öğrenci Türk tarihinin farklı dönemleri ile birlikte, ilişki içerisinde bulunduğu diğer toplumların tarihi hakkında da bilgi sahibi olur; analiz ve sentez yapabilir.
4
5
6
7
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haçlı seferlerinin sebepleri ve halkın haçlı seferinden başlayarak tüm haçlı seferlerini anlatılması; herbirinin ayrı ayrı kendi çerçevesinde ve tüm seferlerin tarafları bakımından değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Avrupa'nın genel durumu ve Haçlı Seferleri düşüncesinin doğuşu
2Haçlı Seferlerinin sebepleri
3I.Haçlı Seferi ve Doğu'da Latin devletlerinin kurulması
4I.Haçlı Seferinin tarafları açısından değerlendirilmesi
51001 Yılı Haçlı Seferi ve önemi
6Urfa'nın düşüşü ve II.Haçlı Seferi
7Ara sınava hazırlık
8Ara sınav
9İslâm Dünyasında Haçlılara karşı sistemli mücadele ve Nureddin Mahmud
10Selahaddin Eyyûbî Küdüs'ün Fethi ve III.Haçlı Seferi
11IV.Haçlı seferi ve Latinlerin İstanbul'u işgali
12V.Haçlı Seferi Dimyat'ın zabtı, VI.Haçlı Seferi ve Küdüs'ün yeniden haçlılara verilmesi
13VII.Haçlı Seferi ve Fransa Kralının esareti, VIII.Haçlı seferi (Yakındoğu?Tunus'a yapılan son sefer)
14Diğer (Çocuk, çoban vs.) haçlı seferleri
15Haçlı Seferlerinin genel olarak değerlendirilmesi
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Işın Demirkent, "Haçlılar", DİA P.M.Holt, Haçlılar Çağı Steven Runciman, Haçlı Seferleri tarihi, I-III
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Tartışma14228
Soru-Yanıt14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10220
Okuma10110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13544443
ÖÇ25544534
ÖÇ33334534
ÖÇ44444344
ÖÇ53434355
ÖÇ63334544
ÖÇ73543544
ÖÇ84545344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00