Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAR602 | GAZNELİLER TARİHİ | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ortaçağ’da ilk Müslüman Türk Devletlerinden olan ve Horasan,Gur ve Afganistan bölgesinde kurulan Gaznelilerin Türk ve İslam Tarihinde oynadıkları siyasi rolleri anlatarak, İslam ve dünya medeniyetine yapmış oldukları katkıları açıklamak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof .Dr. Ergin AYAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslamiyet öncesi ve sonrası Türkleri üzerine, karşılaştırmalı değerlendirmeler yapabilecek ölçüde birikim sağlar. | 2 | Geçmişte kurulmuş Türk Devletleri’nin ekonomik, kültürel ve siyasî tarihleri üzerine bilgi sahibi olur | 3 | | 4 | | 5 | | 6 | | 7 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İlk Müslüman Türk devletlerinden biri olan Gaznelilerin kuruluşundan çöküşüne kadar siyasi tarihi. Selçuklu-Gazneli-Karahanlılar ilişkileri. Dandanakan Savaşı. Gazneli Sultan Mahmud ve Sultan Mesud devirleri.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gazneliler Devleti’nin kuruluş devri
| | | 2 | Sebük Tegin’in hükümdarlığı
| | | 3 | Sultan Mahmud
| | | 4 | Hind Seferleri (1-5)
| | | 5 | Hind Seferleri (5-10)
| | | 6 | Hind Seferleri (10-17)
| | | 7 | Sultan Mahmud devrinin diğer olayları
| | | 8 | Sultan Mesud devri
| | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Dandanakan Savaşı
| | | 11 | Sultan Mevdud’un saltanatı
| | | 12 | Hüsrev Şah’a kadar Gazneliler
| | | 13 | Hüsrev Melik ve Gazneliler Devleti’nin Sonu
| | | 14 | Kültür Faaliyetleri
| | | 15 | İmar Faaliyetleri
| | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Erdoğan Merçil, Gazneliler Devleti Tarihi, TTK, Ankara 1989.Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi, red. H. Dursun Yıldız, Çağ Yayınları, İstanbul 1992.
C.E. Bosworth, The Ghaznavids, Librairie du Liban, Beyrut 1973
Muhammed Nazım, The Life and Times of Sultan Mahmud of Ghazna, Shri S.K Mehra At Taj, Yeni Delhi 1971
Rudolf Gelpke, Sultan Mas’ud I. Von Gazna, Mikrokopie G.m.b.H, München 1967
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | ÖÇ6 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|