Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT617-21 | KÜRESELLEŞME VE DÜNYA EKONOMİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders; Tarihsel süreçte, küreselleşmenin farklı dalgaları içinde seçilen ülkelerin sosyo-ekonomik gelişim çizgilerini karşılaştırmalı olarak incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi F. Özlem Tezcek |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tarihsel süreçte dünya ülkelerinin farklılaşan ve birbiriyle ilişkili sosyo-ekonomik gelişim/değişim süreçlerini incelemek. | 2 | Tarihsel süreçte dünya ülkelerinin birbiriyle iç-içe geçen ekonomik ve toplumsal ilişkilerinin izlerini sürmek. | 3 | Kapitalizmin farklı ülkelerde farklı tarihsel süreçler, kurumsal yapılanmalarla gelişimini karşılaştırmalı olarak incelemek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
BU derste; Tarihsel süreçte kapitalizmin gelişimi içinde yer alan farklı küreselleşme dalgalarında dünya ülkelerinin sosyo-ekonomik gelişim çizgileri (ekonomik kurumlar, ilişkiler, devlet ve bürokrasi, kültürel ve dini kurumlar ve ilişkiler, teknoloji, nüfus, sınıfsal ilişkiler, v.b.) karşılaştırmlaı olarak incelenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve Yöntemsel KOnular | | | 2 | Avrupa'da Feodalizm ve Feodalizmin Ekonomik Çözülmesi (800-1350) | | | 3 | Osmanlı Devleti'nde Ekonomi | | | 4 | 1950'lere kadar Japon Ekonomisi | | | 5 | Rusya Ekonomisi | | | 6 | ABD Ekonomisi | | | 7 | Komunizm ÖNcesi Çin Ekonomisi | | | 8 | Yarı-Yıl Sınavı | | | 9 | Pazar Kapitalizminin ULuslararası Kökenleri | | | 10 | Uluslararası Hiyerarşik İktisadi Sistemin Yapılanması | | | 11 | Küresel Bütünleştirici Özel Sektör Mantıkları | | | 12 | Entegre Olma ve Dışlama | | | 13 | Zıtlaşma ve İşbirliği | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Küçükkalay, Abdullah, Mesud (2014), Dünya İktisat Tarihi, Beta Yayınları.
Adda, Jacques (2017), Ekonominin Küreselleşmesi, İletişim Yayınları.
Şenses, Fikret, Öniş, Ziya ve BAkır, CAner (derleyenler), (2018), Ülke Deneyimleri Işığında KÜresel Kriz ve Yeni Ekonomik Düzen, İetişim Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 5 | 70 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|