Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT619 | DEVLET VE EKONOMİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrenciye, devletin iktisadi faaliyetlerinin niteliği ve bunların birey, toplum ve ekonomi üzerindeki etkilerini kavranmasını sağlamaktır. Refah devletinin doğuşu, büyümesi ve krizini analitik olarak analiz edilecektir. Hem teorik çerçevede hem de güncel politik karar süreçlerinde kamusal kararların ekonomiyi nasıl etkilediğini açıklamaktır. Özellikle Türkiye’de devletin ekonomi politikalarını belirleme süreçlerini, ortaya çıkan sorunları ve başarılı deneyimler öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Fatma Özlem Tezcek |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | 2 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | 3 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tarihsel perspektifte teorik literatür analiz edilecek, takip eden haftalarda özellikle refah devleti uygulamalarının neden olduğu sorunlar ve devletin ekonomideki rolünün değişmesinde etkili olan faktörler ayrıntılı analiz edilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Devletin ekonomide rol alış nedenleri | | | 2 | Ekonomide politik aktörüne eleştiri: Kamu tercihi Teorisi | | | 3 | Politik konjonktür hareketleri teorisi | | | 4 | Türkiye’de Politik Konjonktür Hareketleri | | | 5 | Refah Devletinin Doğuşu | | | 6 | Refah Devletinin Büyümesi | | | 7 | Refah Devletinin Krizi | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Türkiye’de Politika Ekonomi İlişkisi: Tarihsel Arka Plan | | | 10 | Türkiye’de Politika Ekonomi: Siyaset kültürünün yeri | | | 11 | Türkiye’de Politika Ekonomi: Politik partiler ve iktidar mücadelesinin rolü | | | 12 | Türkiye’de Politika Ekonomi: Türk bürokrasinin Rolü | | | 13 | Türkiye’de Politika Ekonomi: Türk Sermayedar sınıfın oluşumu | | | 14 | Türkiye’de Politika Ekonomi: Küresel Politik ve Ekonomik Aktörlerin Rolü | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Wolf, Charles, “Piyasa veya Devlet”,
Ahmet Kılıçbay, Politika ve Ekonomi, Türkiye İş Bankası Yayınları.
Ayşe Buğra, “Devlet ve İşadamları”, İletişim Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 15 | 2 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Seminer | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|