Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TOB633TARLA BİTKİLERİNİN GÜBRELENMESİ Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Kültür bitkilerinin fizyolojik özellikleri arasındaki temel farklılıklar. Besin elementlerinin ve fotosentez ürünlerinin bitki bünyesinde depolanma ve hareketleri. Bitki doku ve toprak analiz sonuçlarının değerlendirilmesi. Besin elementlerinin topraktan ve yapraktan uygulanmaları. Gübrelemeyi etkileyen çevre ve bitki faktörleri. Tarla bitkilerinde gübrelemenin kaliteye etkileri. Gübreleme ile bitki gelişmesinde sağlanan süreklilik Besin elementlerinin toprakta devinimi ve köklere alınma düzenekleri, kullanılan gübreler, gübreleşmenin temel kuralları, tahılların, endüstri bitkilerinin, baklagillerin, ve çayır-mera bitkilerinin gübrelenmeleri ve gübrelemenin ürün verimi ve kaliteye etkileri
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Faruk ÖZKUTLU
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : Tarla bitkilerinin gübrelemensinde temel ilkeleri öğrenirler
2
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkiye de tarımı yapılan tarla bitkilerinin üretim koşulları ve verimlilik durumları üzerine çalışma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, içeriği , önemi ve tarla bitkilerinde gübreleme gerekliliğine giriş
2Bazı tarla bitkilerinin Türkiye’de ekim alanları, üretim ve verim durumları
3Tahılların değişik gelişme evrelerinde bitki büyümesi ve besin elementleri alımı
4Azotlu gübrelerin tanıtılması ve bitki gelişimindeki önemi
5Tahıllarda alınan toplam azotun geliĢme evrelerindeki durumları
6Fosforlu Gübrelerin tanıtılması ve topraktaki hareketleri ve bitkiye yarayışlılık durumları
7Türkiye’de tarla bitkilerinde kullanılan yaygın fosforlu gübreler ve miktarları
8Ara Sınav
9Tahıllarda gübrelemeden kaynaklanan verim artışlarıyla ilişkili araştırma makalelerinin incelenmesi
10Türkiye topraklarını Potasyum durumları ve gübrelenmeleri
11Topraklarda Azot, Fosfor ve Potasyum hareket dinamikleri
12Mısır, patates ve ayçiçeğinde gübreleme ilkeleri
13Mısır, patates ve ayçiçeğinde gübrelemeyle ilgili araştırma makalelerinin incelenmesi
14Aşırı gübrelemenin yol açtığı sorunlar ve verim düşüşleri
15Türkiye’de bazı tarla bitkilerine uygulanan temel gübreler ve miktarlarının incelenmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kacar, B., Katkat, V., 2009, Gübreler ve Gübreleme Tekniği. Nobel Yayın Dağıtım, No: 1119, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt188
Bireysel Çalışma14570
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1455444    
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00