Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TOB633 | TARLA BİTKİLERİNİN GÜBRELENMESİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kültür bitkilerinin fizyolojik özellikleri arasındaki temel farklılıklar. Besin elementlerinin ve fotosentez ürünlerinin bitki bünyesinde depolanma ve hareketleri. Bitki doku ve toprak analiz sonuçlarının değerlendirilmesi. Besin elementlerinin topraktan ve yapraktan uygulanmaları. Gübrelemeyi etkileyen çevre ve bitki faktörleri. Tarla bitkilerinde gübrelemenin kaliteye etkileri. Gübreleme ile bitki gelişmesinde sağlanan süreklilik Besin elementlerinin toprakta devinimi ve köklere alınma düzenekleri, kullanılan gübreler, gübreleşmenin temel kuralları, tahılların, endüstri bitkilerinin, baklagillerin, ve çayır-mera bitkilerinin gübrelenmeleri ve gübrelemenin ürün verimi ve kaliteye etkileri |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Faruk ÖZKUTLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : Tarla bitkilerinin gübrelemensinde temel ilkeleri öğrenirler | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkiye de tarımı yapılan tarla bitkilerinin üretim koşulları ve verimlilik durumları üzerine çalışma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, içeriği , önemi ve tarla bitkilerinde
gübreleme gerekliliğine giriş | | | 2 | Bazı tarla bitkilerinin Türkiye’de ekim alanları, üretim ve
verim durumları | | | 3 | Tahılların değişik gelişme evrelerinde bitki büyümesi ve
besin elementleri alımı | | | 4 | Azotlu gübrelerin tanıtılması ve bitki gelişimindeki önemi | | | 5 | Tahıllarda alınan toplam azotun geliĢme evrelerindeki
durumları | | | 6 | Fosforlu Gübrelerin tanıtılması ve topraktaki hareketleri
ve bitkiye yarayışlılık durumları | | | 7 | Türkiye’de tarla bitkilerinde kullanılan yaygın fosforlu
gübreler ve miktarları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Tahıllarda gübrelemeden kaynaklanan verim artışlarıyla
ilişkili araştırma makalelerinin incelenmesi | | | 10 | Türkiye topraklarını Potasyum durumları ve
gübrelenmeleri | | | 11 | Topraklarda Azot, Fosfor ve Potasyum hareket
dinamikleri | | | 12 | Mısır, patates ve ayçiçeğinde gübreleme ilkeleri | | | 13 | Mısır, patates ve ayçiçeğinde gübrelemeyle ilgili araştırma
makalelerinin incelenmesi | | | 14 | Aşırı gübrelemenin yol açtığı sorunlar ve verim düşüşleri | | | 15 | Türkiye’de bazı tarla bitkilerine uygulanan temel gübreler
ve miktarlarının incelenmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kacar, B., Katkat, V., 2009, Gübreler ve Gübreleme Tekniği. Nobel Yayın Dağıtım, No: 1119, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 1 | 8 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|