Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TOB631 | GÜBRE-ÇEVRE İLİŞKİLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Gübreler ve bileşimleri, çevre kirlenmesi etmenleri içinde gübrelerin ve gübrelemenin önemi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Kürşat KORKMAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gübreler ve gübrelemenin önemi | 2 | Gübre uygulama yöntemleri | 3 | Çevre kirliliği ve gübrelemenin etkisi | 4 | Gübreler kaynaklı çevre kirliliğini azaltma yolları |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gübreler ve bileşimleri, çevre kirlenmesi etmenleri içinde gübrelerin ve gübrelemenin yeri, azotlu ve fosforlu gübrelerin toprak ve su kirliliğine etkileri; gübre kullanımı ile bitki gelişimi, hayvan ve insan sağlığı arasındaki ilişkiler, endüstri artıklarının çevre kirlenmesine etkileri. Aşırı gübre kullanımı ve bunların beraberinde getirdiği sorunlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mutlak gerekli besin maddelerinin tanımlanması ve sınıflandırılması | | | 2 | Gübreleme ve gübrelemenin önemi | | | 3 | Gübre kaynakları | | | 4 | Kimyasal gübreler | | | 5 | Organik Gübreler | | | 6 | Gübre uygulama metotları | | | 7 | Çevre kirletici olarak kimyasal gübreler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Çevre kirletici olarak Azotlu gübreler | | | 10 | Çevre kirletici olarak Fosforlu gübreler | | | 11 | Ağır metaller | | | 12 | Su kirliliği | | | 13 | Gübre uygulamada dikkat edilecek hususlar | | | 14 | Gübre kayıplarının azaltılması için yapılacak uygulamalar | | | 15 | Çevre kirliliğini azaltmak için gübrelemede yenilikçi yöntemler | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Guzel, N., Gülüt, K., Buyuk, G., 2002. Toprak Verimliliği ve Gübreler. Çukurova Universitesi, Ziraat fak. Yayınları
2 Kacar, B. ve Katkat, V. 2006. Bitki Besleme. Nobel Yayın
3 Kacar, B., Katkat, V., 2009, Gübreler ve Gübreleme Tekniği. Nobel Yayın Dağıtım, No: 1119, Ankara
4 Konu ilgili yapılmış olan çalışmalar, Konu ile ilgili kongre, sempozyum, panel bildirileri
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Rapor Hazırlama | 8 | 3 | 24 |
Rapor Sunma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|