Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TOB624 | BİTKİ BESİN ELEMENTİ YARAYIŞLILIĞI | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bitki besin elementleri ve elementlerin bitkilere yarayışlılığını etkileyen faktörlerin öğrenilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof.Dr. Kürşat KORKMAZ, Prof.Dr. Faruk ÖZKUTLU, Prof.Dr. Ceyhan TARAKÇIOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | ÖÇ - 1 Bitki Besin elementleri | 2 | ÖÇ - 2 Bitki besin elementlerinin noksanlığı ve fazlalığı | 3 | ÖÇ - 3 Gübreler ve gübreleme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bitki besin maddeleri eksiklik ve fazlalığında ortaya çıkacak durumlar, toprak örnekleri alınması, doğal ve ticari gübrelerin sınıflandırılması, uygulanan gübrelerin etkin kullanımı ve yarayışlılığını etkileyen faktörleri inceler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bitkilerin mineral ve organik bileşimi, esaslı besin elementleri
| | | 2 | Bitkinin mutlak gerekli besin maddelerinin tanımlanması ve sınıflandırılması | | | 3 | Bitkilerde Azot noksanlığı ve fazlalığı
| | | 4 | Bitkilerde fosfor potasyum ve kalsiyum noksanlığı ve fazlalığı | | | 5 | Bitkilerde magnezyum ve kükürt noksanlığı ve fazlalığı
| | | 6 | Bitkilerde demir, bakır, çinko ve mangan noksanlığı ve fazlağı | | | 7 | Bitkilerde bor, molibden ve klor noksanlığı ve fazlalığı
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Gübrelemer ve gübrelemenin önemi
| | | 10 | Ticari gübreler | | | 11 | Organik gübreler | | | 12 | Makro besin elementi içeren kimyasal gübreler
| | | 13 | Mikro besin elementi içeren kimyasal gübreler | | | 14 | Kültür bitkilerinin gübrelenmesinde etkili olan etmenler. | | | 15 | Gübreleme yöntemleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Güneş, A., Alpaslan, M. ve İnal, A. 2004. Bitki Besleme ve Gübreleme. A.Ü. Ziraat Fakültesi yayın No: 1539, Ders Kitabı: 492.
Kacar, B. ve Katkat, V. 2006. Bitki Besleme. Nobel Yayın
Kacar B. ve Katkat A.V. 2011. Gübreler ve Gübreleme Tekniği, 4. Basım, ISBN: 978-605-5426-20-0, Nobel yayıncılık Kızılay, Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Proje Sunma | 14 | 4 | 56 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|