Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TOB605 | TOPRAKTA EROZYON-VERİMLİLİK İLİŞKİLERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Toprak erozyonu nedeniyle toprakların üretkenliklerinde meydana gelen düşüşler ve alınması gereken önlemleri öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Tayfun AŞKIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toprak erozyonu-verimlilik ilişkisini bilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toprak erozyonu, topraklarda üretkenlik ve verimlilik kavramlar. Toprak erozyonuna tarihsel bir bakış, toprak erozyonu nedeniyle küresel ölçekte toprak bozunumu. Toprak verimliliği üzerine toprak erozyonunun etkilerini değerlendirme yöntemleri. Toprak erozyonu-verimlilik modelleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toprak erozyonu, topraklarda üretkenlik ve verimlilik kavramları | | | 2 | Toprak erozyonuna tarihsel bir bakış, toprak erozyonu nedeniyle küresel ölçekte toprak bozunumu | | | 3 | Farklı ekosistemlerde toprak erozyonu | | | 4 | Toprak erozyonu ve sera etkisi | | | 5 | Toprak verimliliği üzerine toprak erozyonunun etkilerini değerlendirme yöntemleri | | | 6 | Farklı ekolojik bölgelerde toprak verimliliği üzerine toprak erozyonunun etkileri | | | 7 | Toprak erozyonu nedeniyle ürün düşüşleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Toprak kayıp toleransı ve toprak yaşamı | | | 10 | Erozyona uğramış alanlarda toprak kalitesinin yeniden tesisi için ihtiyaç ve stratejiler | | | 11 | Toprak kalitesinin muhafazası için yaygın bir şekilde kullanılan sistemler | | | 12 | Erozyona uğramış toprakların yeniden kazanılması için güçlü bir gerekçe | | | 13 | Toprak erozyonu-verimlilik modelleri | | | 14 | Sonuçlar ve araştırma öncelikleri | | | 15 | Türkiye’de toprak erozyonu-verimlik çalışmaları | | | 16 | Yılsonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. R. Lal, (1998). Soil Erosion Impact on Agronomic Productivity and Environment Quality, Critical Reviews in Plant Sciences, 17:4, 319-464.
2. Arriaga,F, Lowery, B., (2003). Erosion and Productivity. Encyclopedia of Water Science DOI: 10.1081/E-EWS 120010093
3. Strauss, P., Klaghofer, E., (2001). Effects of soil erosion on soil characteristics and productivity. Die Bodenkultur, 5(2), 147-153.
4. Online veritabanları
5. Konu ilgili yapılmış olan çalışmalar ve kongre, sempozyum, panel bildirileri
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 4 | 2 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 5 | 2 | 10 |
Gösterme | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|