Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB643SULAMA SİSTEMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Tarla sulama sistemlerinin ve öneminin benimsetilmesi, Toprak su içeriğinin kavratılması Sulama yöntemlerini öğrenme ve sulama projesi geliştirebilme Sulama yöntemlerinin işletme ve yönetiminin kavratılması Sulamada yeknesaklık ve randıman kavramlarını benimsetme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Tahsin TONKAZ
Öğrenme Çıktıları
1Sulamanın tanımı ve önemini anlar
2Bitki toprak su ilişkilerini bilir
3Yüzey sulama yöntemlerinde yeknesaklık ve randıman hesapları yapabilir
4Basınçlı sulama yöntemlerinde yeknesaklık ve randıman hesapları yapabilir.
5Sulama yöntemlerini birbiriyle karşılaştırabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Toprak nem içeriği, sulama yöntemleri, sulamada yeknesaklık ve randıman kavramlarını tanıyabilme Yağmurlama, damla, karık ve uzun tava sulama için işletme ve yönetimini değerlendirebilme Sulama sistemlerini belirtilen kriterlerle değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sulamanın tanımı ve önemi,
2Toprak-bitki-su ilişkileri
3Toprak nemi ifade biçimleri
4Arazinin sulamaya hazırlanması
5Tava ve uzun tava sulamasında gerekli ölçüm ve değerlendirme yöntemleri,
6Dağıtım yeknesaklığı ve randımanın belirlenmesi
7Karık sulamada gerekli ölçüm ve değerlendirme
8Ara Sınav
9Arazi uygulaması, karık sulamada yeknesaklık ve randıman hesabı
10Yağmurlama sisteminin değerlendirilmesi için gerekli ölçüm ve değerlendirme yöntemleri
11Arazi uygulaması, yağmurlama sisteminde yeknesaklık ve randıman hesabı
12Potansiyel su uygulama randımanı, uygulama randımanının belirlenmesi
13Damla sulama sisteminin değerlendirilmesi, gerekli ölçüm ve değerlendirme yöntemleri
14Arazi uygulaması, damla sulama yönteminde randıman hesaplamaları
15Sulama sistemlerinin karşılaştırılması ve değerlendirme
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Güngör,Y., Erözel, Z.,Yıldırım,O., Sulama, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No:1540, Ders Kitabı:493, ANKARA Kanber, R.,1999, Sulama, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, Genel Yayın No:174, Ders Kitapları Yayın No:A-52,ADANA R.K. Sharma, T.K. Sharma, 2008, Irrigation Engineering, S.Chand & Company Ltd.,NEW DELHI Merriam, J.L., and Keller, J., 1978. “Farm Irrigation System Evaluation: A Guide for Management”. Utah State University, Department of Agricultural and Irrigation Engineering, Logan, Utah, USA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1     4
ÖÇ2     4
ÖÇ3     4
ÖÇ4     5
ÖÇ5     5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00