Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB633 | TAHILLARDA ÇEŞİT KAVRAMI VE AYIRIMI | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, tahıl çeşitlerinin teşhisinde kullanılan ayırt edici özellikleri aktarmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Nuri YILMAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin sonunda öğrenci; tahıllarda çeşit kavramı ve ayrımının genel ilkelerini öğrenecek, | 2 | Tahıl varyete ve türlerine göre tahılların teşhisinin önemini kavrayacak | 3 | Buğday tür ve varyeteri arasındaki morfolojik farklılıkları idrak edecek, | 4 | Arpa tür ve varyeteri arasındaki morfolojik farklılıkları idrak edecek | 5 | Yulaf tür ve varyeteri arasındaki morfolojik farklılıkları idrak edecek | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tahıllarda çeşit kavramı ve ayırımı dersine giriş, tahıllarda çeşit ayrımında kullanılan metotlar aktarılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tahıl çeşitlerinin belirlenmesinin önemi | | | 2 | Tahılların varyete ve türleri arasındaki ayırım | | | 3 | Tahılların varyete ve türleri arasındaki ayırım (devamı) | | | 4 | Tahılların genel yapısı | | | 5 | Tahılların genel yapısı | | | 6 | Makarnalık ve ekmeklik buğdayın vejetatif özellikleri | | | 7 | Makarnalık ve ekmeklik buğdayın generatif özellikleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Arpanın vejetatif özellikleri | | | 10 | Arpanın generatiff özellikleri | | | 11 | Yulafın vejetatif özellikleri | | | 12 | Yulafın generatif özellikleri | | | 13 | Tahıl çeşitlerinin teşhisinde uygulanan yöntemler | | | 14 | Tahıllarda çeşit teşhisinde ele alınan temel özellikler | | | 15 | Dönem projesi sunumları | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yilmaz, N. 2012. Tahıllarda Çeşit Kavramı ve Ayırımı. Ders Notları.
C. G. Hervey-Murray Dip. Agric., 1980. The Identification of cereal Varieties.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|