Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB636 | TÜRKİYE TARLA TARIMININ SORUNLARI | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, ülkemiz arazi varlığı içerisinde tarla tarımının bazı gelişmiş ülkelerle karşılaştırılması, mevcut sorunlar ve çözüm yollarının belirlenmesi amaçlanmıştır.. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye’de tarım sektörü hakkında bilgi sahibi olunacak, | 2 | Ülkemiz arazi varlığında tarım alanlarının kullanımı hakkında bilgi sahibi olabilecek, | 3 | Tarla tarımının önemli sorunlarını belirleyebilme ve bu sorunların çözümüne yönelik fikirler üretebilecek | 4 | Tarla tarımı uygulamalarının ülkemizdeki uygulanışını bilme ve sorunlarını tespit edebilecek, | 5 | Türkiye’de tohumluk yönünden olan sorunları bilecek | 6 | Türkiye’de sürdürülebilir tarım hakkında bilgi sahibi olacak, | 7 | Tarla tarımında yeni uygulamalar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkiye’de tarımın mevcut durumu, geçmişteki durumu ve gelecekteki durumuna bakılacaktır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkiye’de tarım sektörünün durumu | | | 2 | Tarla tarımı sistemlerinin karşılaştırılması | | | 3 | Ekim ve karşılaşılan sorunlar | | | 4 | Ekim sıklığının belirlenmesi | | | 5 | Ekim Nöbeti ve planlaması | | | 6 | Ekim nöbetinin toprak ve bitki besleme açısından önemi | | | 7 | Nadas ve nadas alanlarından yararlanma | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Anız yakmadaki sorunlar | | | 10 | Gübreleme yönünden olan sorunlar | | | 11 | Sulama yönünden olan sorunlar | | | 12 | Hasat ve harmandaki sorunlar | | | 13 | Tohumluk yönünden olan sorunları | | | 14 | Sürdürülebilir tarım | | | 15 | Tarla tarımında yeni uygulamalar | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Sencar, Ö., Gökmen, S., Yıldırım, A., ve N. Kandemir. 1994. Tarla Bitkileri Üretimi.Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları. 302 sayfa. Tokat
2. İnternet |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 18 | 54 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | ÖÇ3 | | 4 | 4 | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | 4 | | ÖÇ5 | | | | 4 | | | ÖÇ6 | | | | | 4 | 4 | ÖÇ7 | | | | | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|