Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB631AGRONOMİDE TOPRAK HAZIRLIĞIZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, toprak işlemenin bitki gelişimine etkileri,toprak işleme çeşitliliği,azaltılmış toprak işleme ile elde edilen olumlu sonuçlar hakkında genel bilgilerin alınması ve bilgi edinmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Nuri Yilmaz
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenci; Toprak işlemenin genel ilkeleri, toprak işleme çeşitleri, azaltılmış toprak işlemenin avantajları-dezavantajlarını öğrenecek
2Bitki çeşitlerine göre toprak işleme bitkilerin toprak altı yapısı,kök derinliğinin toprak işlemede önemini kavrayacak
3Azaltılmış toprak işlemede tarım, yararları, ekonomik etkileri,yabancı ot ile mücadele yöntemleri
4Hastalık ve zararlılarla mücadele ,münavebe ,erken hasat yapabilmenin ekonomik sonuçları ve gerekli geliştirilmiş araçlar
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Toprak işleme yöntemleri, anıza direkt ekim ve sonuçları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi
2Toprak işlemenin önemi, bitki gelişimi
3Toprak işleme şekilleri, geleneksel toprak işleme
4Azaltılmış toprak işleme, başlıca araçları, yararları, olumsuz yönleri
5Azaltılmış toprak işlemede gübre uygulamaları, yabancı ot mücadelesi
6Azaltılmış toprak işlemede hastalık ve zararlılarla mücadele, kimyasalların kullanımı
7Azaltılmış toprak işlemede iklim, toprak, tohum ve tarla bitkilerine göre uygulamalar
8Ara sınav
9Azaltılmış toprak işlemede ekim nöbeti uygulamaları
10Ekim nöbetinin azaltılmış toprak işlemesine etkileri yıl içinde bitki yetiştirmede olası değişiklikler
11Azaltılmış toprak işlemesinde uygulamaların ekonomik analizi
12Azaltılmış toprak işlemede, toprağın mikroorganizmalarının etkilenmesi
13Geleneksel toprak işlemede toprak yapısı ve mikroorganizmaların etkilenmesi
14Dönem projesi sunumları
15Dönem projesi sunumları
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yilmaz, N. 2012. Agronomide Toprak Hazırlığı Ders Notları. Sencar, Ö., Gökmen, S., Yıldırım, A., Ve N. Kandemir. 1994. Tarla Bitkileri Üretimi.Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları. 302 sayfa. Tokat.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1433322
ÖÇ2333212
ÖÇ3322222
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00