|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB627 | SERİN İKLİM TAHILLARI ÖZEL YETİŞTİRİCİLİĞİ VE ISLAHI | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Serin iklim tahıllarının yetiştiriciliği ve ıslahı konularında bilgi vermek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Nuri YILMAZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Serin iklim tahıllarında yüksek verim ve kalite için yetiştirme teknikleri ve ıslah konusunda bilgi edineceklerdir. | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Buğday, arpa, yulaf ve çavdar gibi serin iklim tahıllarının ekonomik önemleri, orijinleri, taksonomileri, morfolojileri, fizyolojileri adaptasyonları, Çiçeklenme biyolojileri ve melezleme teknikleri, Tahıl ıslahının prensipleri ve kalite geliştirme, Yetiştirme teknikleri, Hastalık ve zararlılar, Depolama ve kullanım | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi | | | 2 | Buğdayın ekonomik önemi, orijini, taksonomisi, morfolojisi, fizyolojisi adaptasyonu, Çiçeklenme biyolojisi | | | 3 | Buğdayda melezleme teknikleri, Buğday ıslahının prensipleri ve kalite geliştirme, Yetiştirme teknikleri, Hastalık ve zararlılar, Depolama ve kullanımı | | | 4 | Arpanın ekonomik önemi, orijini, taksonomisi, morfolojisi, fizyolojisi adaptasyonu, Çiçeklenme biyolojisi | | | 5 | Arpa ıslahının prensipleri ve kalite geliştirme, Yetiştirme teknikleri, Hastalık ve zararlılar, Depolama ve kullanımı | | | 6 | Çavdarın ekonomik önemi, orijini, taksonomisi, morfolojisi, fizyolojisi adaptasyonu, Çiçeklenme biyolojisi | | | 7 | Çavdar ıslahının prensipleri ve kalite geliştirme, Yetiştirme teknikleri, Hastalık ve zararlılar, Depolama ve kullanımı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yulafın ekonomik önemi, orijini, taksonomisi, morfolojisi, fizyolojisi adaptasyonu, Çiçeklenme biyolojisi | | | 10 | Yulaf ıslahının prensipleri ve kalite geliştirme, Yetiştirme teknikleri, Hastalık ve zararlılar, Depolama ve kullanımı | | | 11 | Tritikalenin ekonomik önemi, orijini, taksonomisi, morfolojisi, fizyolojisi adaptasyonu, Çiçeklenme biyolojisi | | | 12 | Triticale ıslahının prensipleri ve kalite geliştirme, Yetiştirme teknikleri, Hastalık ve zararlılar, Depolama ve kullanım | | | 13 | Türkiye tahıl yetiştiriciliğinin güncel durum, sorunlar ve çözümler | | | 14 | Türkiye tahıl yetiştiriciliğinin güncel durum, sorunlar ve çözümler | | | 15 | Dönem projesi sunumları | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|