Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB613YEM BİTKİLERİ TEŞHİS ANAHTARIZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Baklagil, buğdaygil ve diğer familyalarda yer alan bitkileri teşhis etmek, vejetatif ve generatif özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Metin DEVECİ
Öğrenme Çıktıları
1Baklagil, buğdaygil ve diğer familyadan yem bitkileri taksonomisi hakkında bilgi edinebilme
2Baklagil yem bitkileri teşhis kriterlerini kavrayabilme
3Buğdaygil yem bitkileri teşhis kriterlerini kavrayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bitki taksonomisi kavramı, Fabecea ve Poacea familyasına ait yem bitkileri teşhis kriterleri, Amaranthacea, Umbellifera familyası üyesi bitkilerin teşhis kriterleri, Asteracea, Crucifera, Cucurbitacea familyası üyesi yem bitkileri teşhis kriterleri, Malvacea, Plantaginacea, Liliacea familyası üyesi yem bitkileri teşhis kriterleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi
2Bitki taksonomisi kavramı
3Fabeceae ve Poaceae familyasına ait yem bitkileri teşhis kriterleri
4Medicago sp., Trifolium sp., Lotus sp., vb cinslerin teşhis kriterleri
5Onobrychis sp., Vicia sp., Pisum sp., vb cinslerin teşhis kriterleri
6Lolium sp., Dactylis sp., Bromus sp., vb cinslerin teşhis kriterleri
7Poa sp., Festuca sp., Agropyron sp.,Agrostis sp. vb cinslerin teşhis kriterleri
8Ara sınav
9Cynodon sp., Sorghum sp., vb cinslerin teşhis kriterleri
10Beta sp., Brassica sp., Poterium sp., vb cinslerin teşhis kriterleri
11Amaranthacea, Umbellifera familyası bitkilerin teşhis kriterleri
12Asteracea, Crucifera, Cucurbitacea familyası üyesi yem bitkileri teşhis kriterleri
13Malvacea, Plantaginacea, Liliacea familyası üyesi yem bitkileri teşhis kriterleri
14Rosacea, familyası üyesi yem bitkileri teşhis kriterleri
15Dönem projesi sunumları
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anonymous, 2008. Türkiye’nin Çayır Mera Bitkileri Tarım ve Köy. Bak.. ISBN 978–9944–0776–1–3. Ankara. Davis P.H. 1965-1985. Flora of Turkey and the East Aegean Is. Vol. 1-9. Edin. Edinburgh University Pres. Serin,Y., H.Zengin, M.Tan, A.Koç, H.İ.Erkovan, R.Avcıoğlu, H.Soya, H.Geren, Y.Gemici, H.Kendir, C.Sancak, A.Ö.Parlak ve M.Öztekin, “Çayır ve Mera Bitkileri Kılavuzu, TC. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, TÜGEM, Ankara, 317s. (2005). Ulusal kongre bildirileri, İnternet
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12424
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ13     
ÖÇ2 3    
ÖÇ3  3   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00