|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB610 | ÇAYIR MERA VEJETASYONUNDA KANTİTATİF ÖLÇÜM YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Meraların ıslahında başarı elde edebilmek, öncelikle meraların bitki örtüsü ve özelliğini doğru ve detaylı saptamaya bağlıdır. Derste meralarda vejetasyon ölçme ve inceleme yöntemlerini öğreterek bu amaca ulaşmayı hedeflemektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Metin DEVECİ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Çayır-meraların kalitatif ve kantitatif özelliklerinin ölçülmesi çalışmalarını yürütebilme, ülkesel mera ıslahı çalışmalarında çözümler üretebilme. | 2 | Çayır ve meralardaki bitki topluluklarını, botanik kompozisyonu ve mera durumunu ortaya kayarak, uygun ıslah yöntemi uygulamak. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Çayır meralarda bitki topluluklarının genel özellikleri, vejetasyon çalışmaları, çayır mer’a vejetasyonlarında kullanılan kantitatif ölçüm metotları ve uygulanması, Örnekleme ve örnekleme yöntemleri. Vejetasyon ölçümünde kullanılan metotları arazi üzerinde uygulamalı olarak anlatmak. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bitki topluluklarının özellikleri | | | 2 | Analitik özellikler | | | 3 | Kalitatif karakterler, bitkilerin hayat formları, büyüme gücü, sosyabilite | | | 4 | Canlılık, Fiziksek karakterler, Fizyolojik ve kök karakterleri | | | 5 | Kantitatif karakterler; a) bolluk, b) frekans, c) yükseklik | | | 6 | d) ağırlık, e) hacim | | | 7 | Vejetasyon ölçümü yapılacak alanlardan örnek alma | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Vejetasyon çalışmaları, Transekt metodu, uygulama ve verilerin değerlendirilmesi | | | 10 | Lup metodu uygulama ve elde edilen verilerin değerlendirilmesi | | | 11 | Quadrat(Çerçeve) metodu uygulama ve elde edilen verilerin değerlendirilmesi Nokta çerçeve metodu uygulama ve elde edilen verilerin değerlendirilmesi | | | 12 | Ağırlık metodu | | | 13 | Gözle tahmin metodu | | | 14 | Otlatma derecesinin tespiti, Ağırlık metodu | | | 15 | Otlatma kapasitesinin bulunması | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tosun, F., Altın, M., 1986. Çayır, Mera, Yayla Kültürü ve Bunlardan Faydalanma Yöntemleri.
Bakır, Ö. 1970. Vejetasyon Etüt ve Ölçmelerinde Kullanılan Bazı Önemli Metotların
Mukayesesi. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yıllığı 19 (3), 550-579, Ankara.
Eraç, A., Ekiz, H., 1986. Çayır Mera Amenajmanı Uygulama Kılavuzu. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları:990. Ankara.
Gökkuş, A., Koç, A., Çomaklı, B., 1993. Çayır Mera Amenajmanı Uygulama Kılavuzu. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 42. Erzurum. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 18 | 1 | 18 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 24 | 1 | 24 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|