Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB610ÇAYIR MERA VEJETASYONUNDA KANTİTATİF ÖLÇÜM YÖNTEMLERİZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Meraların ıslahında başarı elde edebilmek, öncelikle meraların bitki örtüsü ve özelliğini doğru ve detaylı saptamaya bağlıdır. Derste meralarda vejetasyon ölçme ve inceleme yöntemlerini öğreterek bu amaca ulaşmayı hedeflemektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Metin DEVECİ
Öğrenme Çıktıları
1Çayır-meraların kalitatif ve kantitatif özelliklerinin ölçülmesi çalışmalarını yürütebilme, ülkesel mera ıslahı çalışmalarında çözümler üretebilme.
2Çayır ve meralardaki bitki topluluklarını, botanik kompozisyonu ve mera durumunu ortaya kayarak, uygun ıslah yöntemi uygulamak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çayır meralarda bitki topluluklarının genel özellikleri, vejetasyon çalışmaları, çayır mer’a vejetasyonlarında kullanılan kantitatif ölçüm metotları ve uygulanması, Örnekleme ve örnekleme yöntemleri. Vejetasyon ölçümünde kullanılan metotları arazi üzerinde uygulamalı olarak anlatmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bitki topluluklarının özellikleri
2Analitik özellikler
3Kalitatif karakterler, bitkilerin hayat formları, büyüme gücü, sosyabilite
4Canlılık, Fiziksek karakterler, Fizyolojik ve kök karakterleri
5Kantitatif karakterler; a) bolluk, b) frekans, c) yükseklik
6d) ağırlık, e) hacim
7Vejetasyon ölçümü yapılacak alanlardan örnek alma
8Ara sınav
9Vejetasyon çalışmaları, Transekt metodu, uygulama ve verilerin değerlendirilmesi
10Lup metodu uygulama ve elde edilen verilerin değerlendirilmesi
11Quadrat(Çerçeve) metodu uygulama ve elde edilen verilerin değerlendirilmesi Nokta çerçeve metodu uygulama ve elde edilen verilerin değerlendirilmesi
12Ağırlık metodu
13Gözle tahmin metodu
14Otlatma derecesinin tespiti, Ağırlık metodu
15Otlatma kapasitesinin bulunması
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tosun, F., Altın, M., 1986. Çayır, Mera, Yayla Kültürü ve Bunlardan Faydalanma Yöntemleri. Bakır, Ö. 1970. Vejetasyon Etüt ve Ölçmelerinde Kullanılan Bazı Önemli Metotların Mukayesesi. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yıllığı 19 (3), 550-579, Ankara. Eraç, A., Ekiz, H., 1986. Çayır Mera Amenajmanı Uygulama Kılavuzu. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları:990. Ankara. Gökkuş, A., Koç, A., Çomaklı, B., 1993. Çayır Mera Amenajmanı Uygulama Kılavuzu. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 42. Erzurum.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma18118
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma24124
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ2  3   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00