Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB609BİTKİSEL ÜRETİM SİSTEMLERİ VE EKİM NÖBETİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Ekim nöbeti; çeşitli kültürel işlemleri uygulayarak ve ekonomik faktörleri göz önünde bulundurarak, değişik bitkilerin aynı yıl veya her yıl aynı tarlada bir biri ardına yetiştirilmesi işlemidir. Ekim nöbeti kavram ve kuramlarını öğrenmek, Tarla Bitkileri mesleki öğretisinin temel dayanağı olan bitkisel üretimde, kullanılan tek yönlü tarımın sakıncaların tanımak, Geleneksel tarım, Modern tarım, Sürdürülebilir tarım ve Organik tarım arasındaki farklılıkları ortaya koymak, İklim ve toprak özelliklerine uygun ekim nöbeti sistemlerinin oluşturulmasını öğretmek amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Özlem ÖNAL AŞÇI
Öğrenme Çıktıları
1Ekim nöbeti sistemleri ile yetiştirme teknikleri arasındaki etkileşimleri değerlendirmek ve ilkeler ortaya koymak, Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde ekim nöbetinin faydalarını ve tek yönlü tarımın sakıncaları hakkında bilgi sahip olacaklardır.
2Türkiye tarım bölgelerinin sahip olduğu bitki desenlerini tanımak, bitkilerin adaptasyon özelliklerini değerlendirme yetisine sahip olmak, Bitkisel üretimde, verim ve kaliteyi etkileyen faktörlerin neler olduğunu öğrenerek etkinliğini değerlendirebilmek,
3Kuru, sulu ve nemli tarım sistemlerinde uygulanan yetiştirme tekniklerini değerlendirmek,
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde uygulanan ekim nöbetinin genel etkileri, ekim nöbetinin planlanması, ekim nöbeti sistemlerinin özellikleri, çeşitli tarım koşullarında uygulanmaları, ekim nöbetinde alternatif ürünler dersin genel olarak içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarımın tarihsel gelişimi ve tarla tarımının uygulama esasları
2Ekim nöbetinin tanımı ve önemi
3Ekim nöbetinin planlanmasında dikkat edilecek hususlar
4Tarım sistemleri; Kuru tarım sistemi,
5Sulu tarım sistemi, Nemli tarım sistemi
6Tek yönlü tarımın sakıncaları
7Tarım bölgelerine göre en uygun ekim nöbeti örnekleri
8Ara sınav
9Ön bitki
10Ekim nöbetinde toprak, bitki ve beslenme ilişkileri
11Yabacı otlar ve mücadelesi, Hastalık ve zararlı böceklerle mücadele
12Bitkiler arası uyuşum ilişkileri
13Türkiye’de farklı bölgelerde uygulanacak ekim nöbeti sistemleri
14Ekim nöbetinde sürdürülebilir tarım
15Organik tarımda ekim nöbeti
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Könnecke, G., 1978. Münavebe. Türkiye Şeker Fab. A.Ş. Yayın No:207, s: 500. Ankara. Acar, Z., Ayan, i., Günaydın, G., 2009. Ekim Nöbeti. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 62. Samsun.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12828
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)175
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ13     
ÖÇ2      
ÖÇ3  3 3 
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00