Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB609 | BİTKİSEL ÜRETİM SİSTEMLERİ VE EKİM NÖBETİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ekim nöbeti; çeşitli kültürel işlemleri uygulayarak ve ekonomik faktörleri göz önünde bulundurarak, değişik bitkilerin aynı yıl veya her yıl aynı tarlada bir biri ardına yetiştirilmesi işlemidir. Ekim nöbeti kavram ve kuramlarını öğrenmek, Tarla Bitkileri mesleki öğretisinin temel dayanağı olan bitkisel üretimde, kullanılan tek yönlü tarımın sakıncaların tanımak, Geleneksel tarım, Modern tarım, Sürdürülebilir tarım ve Organik tarım arasındaki farklılıkları ortaya koymak, İklim ve toprak özelliklerine uygun ekim nöbeti sistemlerinin oluşturulmasını öğretmek amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Özlem ÖNAL AŞÇI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ekim nöbeti sistemleri ile yetiştirme teknikleri arasındaki etkileşimleri değerlendirmek ve ilkeler ortaya koymak, Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde ekim nöbetinin faydalarını ve tek yönlü tarımın sakıncaları hakkında bilgi sahip olacaklardır. | 2 | Türkiye tarım bölgelerinin sahip olduğu bitki desenlerini tanımak, bitkilerin adaptasyon özelliklerini değerlendirme yetisine sahip olmak, Bitkisel üretimde, verim ve kaliteyi etkileyen faktörlerin neler olduğunu öğrenerek etkinliğini değerlendirebilmek, | 3 | Kuru, sulu ve nemli tarım sistemlerinde uygulanan yetiştirme tekniklerini değerlendirmek, | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde uygulanan ekim nöbetinin genel etkileri, ekim nöbetinin planlanması, ekim nöbeti sistemlerinin özellikleri, çeşitli tarım koşullarında uygulanmaları, ekim nöbetinde alternatif ürünler dersin genel olarak içeriğini oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tarımın tarihsel gelişimi ve tarla tarımının uygulama esasları | | | 2 | Ekim nöbetinin tanımı ve önemi | | | 3 | Ekim nöbetinin planlanmasında dikkat edilecek hususlar | | | 4 | Tarım sistemleri; Kuru tarım sistemi, | | | 5 | Sulu tarım sistemi, Nemli tarım sistemi | | | 6 | Tek yönlü tarımın sakıncaları | | | 7 | Tarım bölgelerine göre en uygun ekim nöbeti örnekleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ön bitki | | | 10 | Ekim nöbetinde toprak, bitki ve beslenme ilişkileri | | | 11 | Yabacı otlar ve mücadelesi, Hastalık ve zararlı böceklerle mücadele | | | 12 | Bitkiler arası uyuşum ilişkileri | | | 13 | Türkiye’de farklı bölgelerde uygulanacak ekim nöbeti sistemleri | | | 14 | Ekim nöbetinde sürdürülebilir tarım | | | 15 | Organik tarımda ekim nöbeti | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Könnecke, G., 1978. Münavebe. Türkiye Şeker Fab. A.Ş. Yayın No:207, s: 500. Ankara.
Acar, Z., Ayan, i., Günaydın, G., 2009. Ekim Nöbeti. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 62. Samsun.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|