|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB608 | MERA ISLAHI VE AMENAJMANI | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Çayır mera ıslahı, yem kaynaklarını ıslah etmek veya bu yemi otlayan hayvanların yararlanmalarını kolaylaştırmak için mera üzerinde özel işlemlerin uygulanması, geliştirici tedbirlerin alınması ve bazı tesislerin yapılmasını amaçlamaktadır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Metin DEVECİ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hayvan beslenmesinde kaba yem kaynağı olarak çayır meraların ekonomik potansiyelinin kavranması. | 2 | Tahrip olmuş mera ekosistemlerinin ıslah edilerek ülke ekonomisine kazandırılması | 3 | Otlatma sistemleri ile mera-hayvan ilişkilerini planlayarak doğal kaynakları sürdürülebilir kullanma bilincinin kazanılması |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Çayır ve mera ekosistemlerinin tanımlanması, otlatma amenajman ilkeleri ve bazı otlatma sistemleri, tahrip olmuş alanlarda veya yeni tesis edilecek mera alanlarında suni tohumlama, gübreleme, yabancı ot mücadelesi, toprak ve su muhafaza ve idaresi, bakım, otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis ve yapılarının kurulması dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Çayır ve mera kavramlarının tanımlanması, Cumhuriyetten günümüze ülkemizin mera varlığı ve gelecekteki projeksiyonu.
| | | 2 | Islah yönteminin seçilmesi, suni tohumlama, çayır mera karışımlarının hazırlanması. | | | 3 | Islah yönteminin seçilmesi, suni tohumlama, çayır mera karışımlarının hazırlanması | | | 4 | Tohum yatağının hazırlanması, çayır ve meralarda ekim ve ekimlerin değerlendirilmesi. | | | 5 | Çayır ve meraların gübrelenmesi, besin maddesi döngüsü, çayır ve meraların besin maddesi gereksinimlerinin belirlenmesi. | | | 6 | Gübrelemenin vejetasyon üzerine etkisi, önemli bitki besin maddeleri, gübrelemenin şekli, zamanı ve yöntemi. | | | 7 | Çayır ve meralarda yabancı ot savaşı, yabancı otların tanımlanması mücadele yöntemleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Çayır ve meralarda toprak ve su muhafaza yöntemleri, erozyonla mücadele, taban suyu, drenaj ve su yönetimi. | | | 10 | Mera ıslahında yakma, yakma etkenleri, kontrollü yakma, yakma sonrası mera yönetimi. | | | 11 | Hayvanların yönetimini kolaylaştırıcı tesis ve yapılar, içme suyu geliştirme, tuzluk ve ilave yemlik yapımı, mera yolları, kaşınma kazıkları ve barınakların tesisi. | | | 12 | Otlatma kapasitesi ve sistemlerine göre meraların parsellenmesi ve çitleme. | | | 13 | Çayır ve meraların bakımı, otlama hazırlığı, bitki örtüsünün kışa hazırlanması, otlatmayı sonlandırma ve kış gübrelemesi | | | 14 | Bitki örtüsünü havalandırma, tapan ve merdane çekme, yapı ve tesislerin temizlik ve bakımı | | | 15 | Bölgede yapılan çalışmaların incelenmesi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aydın, İ, Uzun, F., 2002. Çayır Mera Amenajmanı ve Islahı. Ondokuzmayıs Üniv. Ziraat Fakültesi Yayınları. Samsun.
Altın, M., Gökkuş, A., Koç, A., 2005. Çayır Mera Islahı, Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı Ankara
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|